سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

اولین رییس شورای حل اختلاف گفت: شورای حل اختلاف با همه فشارها به علت اصالتی که داشت و با اتحاد اعضای آن باقی ماند و هر روز منسجم‌تر شده است.

معاون قضایی دادگستری در امور شوراهای حل اختلاف کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی 7 ماهه امسال 25 هزار و 540 پرونده در شورای حل اختلاف استان مختومه شده است.

سفیر اتریش در ایران که کشورش هماهنگ‌کننده برگزاری هفته فیلم اروپا در ایران است از علاقه مندان تماشای فیلم‌های در نظر گرفته شده خواست تا به طور آنلاین این رویداد فرهنگی را دنبال کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان که به بولیوی رفته است گفت به آنجا رفته ''تا ثمره مبارزه مردم آن کشور برای احیای دموکراسی را جشن بگیرد.''

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دادگستری گفت: شیوه‌نامه تاسیس صندوق جبران خسارات ناشی از بازداشت موضوع ماده 260 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 جهت اجرا ابلاغ شد.

حسین فریدون در نامه ای تلاش یک روزنامه برای مرتبط ساختن نام وی با پرونده های دو مقام سابق قوه قضاییه را پرونده سازی تازه این روزنامه دانست و در جوابیه ای برای روزنامه مذکور تاکید کرد که جستجوی نام من در هر پرونده‌ای نتیجه‌ای نخواهد داشت چرا که من نه امامی را می‌شناسم و نه طبری را که کنار گوش دوستان این روزنامه بود و نمی‌خواستند او را ببینند و جرأت نمی‌کردند درباره او افشاگری کنند.

نماینده پیشین رژیم صهیونیستی در سازمان ملل از بازگشت احتمالی رئیس جمهور منتخب آمریکا به برجام ابراز نگرانی کرده و گفت رژیم صهیونیستی باید رویکرد جدیدی در این صورت اتخاذ کند.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی و سرمایه اجتماعی قوه قضاییه اعلام کرد که بیش از 16 هزار و 300 سمن (سازمان مردم نهاد) فعال در حوزه فعالیت‌های اجتماعی به منظور همکاری با قوه قضاییه شناسایی و بانک اطلاعاتی جامع آنها تهیه شد.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بایدن عقلانیت به خرج داده و به معاهده بین المللی برجام برگردد در آن صورت جمهوری اسلامی بر اساس برجام رفتار کرده منوط به آنکه آمریکا ضرر و زیان اقتصادی مردم ایران در پی خروج دولت ترامپ از برجام را جبران کند.

وزارت امور اقتصادی و دارایی ضمن بررسی متقن مطالعات بین المللی، قوانین مرتبط کشورهای پیشرو و آسیب شناسی نظام حقوقی فعلی، نسبت به تدوین لایحه مدیریت بدهی‌های عمومی، اقدام و آن را به هیات دولت ارائه نموده است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که ترامپ در طول دوره ریاست جمهوری خود چهره آمریکا را در دنیا بی اعتبار ساخته و موجب بی اعتمادی شده و اکنون دولت جدید آمریکا باید در راستای ترمیم اعتبار از دست رفته آمریکا گام بردارد.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که برای شکست بیماری کرونا هم دولت باید در کنار مردم باشد و هم مردم باید دولت را با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی همراهی کند.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که نماینده ویژه‌اش در امور ایران برای رایزنی پیرامون ایران به برخی کشورهای منطقه و قدس اشغالی سفر می کند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و به منظور یکسان‌سازی حمایت از تعاونی های تحت پوشش در بخش کشاورزی، آیین نامه اجرایی قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران در زمینه تفکیک وظایف حاکمیتی و نظارتی نحوه انجام حمایت های قانونی از حوزه های تعاونی های مشترک بخش کشاورزی دو وزارتخانه را تدوین و به هیات دولت ارائه کرده است.

مراسم تکریم و معارفه مدیرکل جدید جذب و گزینش قضات معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با حضور امین‌حسین رحیمی، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه صبح امروز در محل ساختمان شماره 3 قوه قضاییه برگزار شد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاستگذاران کلی نظام آمریکا لابی‌های قوی صهیونیست جهانی هستند و با کشورهای مسلمان و شیعیان به ویژه کشور ایران اسلامی دارای کینه اند و به هر جهت انتخاب «جو بایدن» تغییری در سیاست کینه ورزانه آنها نسبت به مسلمانان و کشور ایران نخواهد داشت.