سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

یک کارشناس مسایل منطقه گفت: رئیس‌جمهور جدید آمریکا در برخورد با ایران از چهار دهه استقامت و سربلندی کشورمان درس عبرت بگیرد.

مرکز پژوهش های مجلس طی گزارشی به 8 سوال کلیدی درباره بودجه شرکت های دولتی پاسخ داد.

ایران چگونه از فرصت انتخاب "بایدن" استفاده کند؟/ واکنش رییس مجلس به انتخاب رییس جمهور آمریکا / چالش‌های دیپلماسی بایدن با ایران پس از خروج ترامپ از کاخ سفید / توصیه رییس جمهور به دولت آینده آمریکا / سفر نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به منطقه برای رایزنی پیرامون ایران و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور...

تعیین سرنوشت انتخابات رئیس جمهوری امریکا با پیروزی بایدن و مهمتر از آن شکست ترامپ، همانگونه که از پیش هم انتظار می‌رفت فضای رسانه‌ای جهان را به انحصار خود درآورد.

روزنامه نیویورک تایمز به چالش‌های موجود در مسیر جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا برای تعامل با ایران پس از کنار رفتن دونالد ترامپ از قدرت اشاره کرد.

وزیر خارجه پیشین لبنان که اخیرا از سوی واشنگتن تحریم شده است با انتقاد از این اقدام گفت: علیرغم اختلاف هایی که با حزب الله داریم تا حالا نشده است که ایران و یا این حزب ما را تحریم و یا تهدید به تحریم کند.

وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توییتری به معلوم شدن نتیجه انتخابات آمریکا واکنش نشان داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رئیس جمهور جدید آمریکا اول باید از ملت ایران بخاطر تحریم‌های اخیر عذرخواهی کند و سپس خسارت‌های اقتصادی حاصل از تحریم را جبران کند.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که سازمان هواپیمایی کشوری مکلف شد تا قیمت‌های بلیت هواپیما را به نرخ قبل از آبان ماه بازگرداند.

رئیس جمهوری در واکنش به انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری بعدی ایالات متحده آمریکا تصریح کرد: اینک فرصتی برای دولت آینده‌ی آمریکا است که اشتباهات دولت گذشته را جبران کند و با احترام به قواعد جهانی، به مسیر پایبندی به تعهدات بین المللی بازگردد.

وزیر امور خارجه در پیامی درگذشت نماینده پیشین تهران در مجلس شورای اسلامی را تسلیت گفت.

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت شهادت اسوه مقاومت و سلحشوری سردار جانباز «رمضانعلی صحرایی»، از درگاه خداوند بزرگ برای آن شهید گرانقدر علو درجات و همجواری با حضرت سیدالشهداء (ع) و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: آموزش و پرورش مجبور شده برای حل مشکل کمبود معلم از خرید خدمت، نهضتی ها و ماده 28 استفاده کند و امروز یک شبه تعهدی ایجاد شده و این افراد هر روز جلوی مجلس تجمع می‌کنند و خواهان استخدام در آموزش و پرورش هستند.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان البرز از محکومیت 3 میلیارد و 904 میلیون ریالی قاچاقچی لوازم و ملزومات پزشکی و آزمایشگاهی خبر داد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس گفت: گشودن قفل برجام به دست جو بایدن خوش خیالی جریان غربگرا است، ترامپ و بایدن تفاوتی ندارند.

سفیر کشورمان در عمان با پادشاه این کشور دیدار و استوارنامه خود را به وی تقدیم کرد.