سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سخنگوی فراکسیون جبهه انقلاب اسلامی گفت: تاریخ ثابت کرده که بین جمهوری خواهان و دموکرات‌ها در آمریکا تفاوتی وجود نداشته و همه آنها یک سیاست معینی را دنبال می‌کند.

محمد جواد ظریف خطاب به همسایگان ایران تاکید کرد: ترامپ 70 روز دیگر رفته است، اما ما برای همیشه اینجا می‌مانیم.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم های بین المللی منجر به تحمیل فشار اقتصادی بر مردم شده که متاسفانه آنان در سخت ترین شرایط اقتصادی بسر می‌برند.

یک فعال سیاسی گفت: انتخاب جو بایدن و شکست ترامپ پایان مناقشان ایران و ایالات متحده آمریکا نیست.

یک کارشناس ارشد مسائل بین الملل، با بیان این که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به رفراندمی در مورد ترامپ تبدیل شد و بخش قابل توجهی از آرایی که داده شد، در واقع رای به اخراج ترامپ از کاخ سفید بود، اظهار کرد: بایدن مناسب‌ترین کاندیدا برای مقابله با ترامپ بود.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تا پیش از این رویکرد سازمان پدافند غیرعامل کشور، تبیینی و تشویقی بود اما تصمیم گرفته‌ایم در صورتی‌که عدم رعایت الزامات پدافند غیرعامل در زیرساختی منجر به خسارت شود، این موارد را به دستگاه قضا معرفی کنیم تا برخورد قضایی لازم صورت پذیرد.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی گفت: با جود ریزش نرخ ارز و اثرگذاری آن در برخی بازارها از جمله خودرو، اما قیمت بلیت هواپیما همچنان بدون تغییر مانده و کاهش نیافته است.

از اواخر مهر ماه بود که دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از افزایش نرخ پروازهای داخلی خبر داد که بر اساس این دستور العمل قرار بر این شد تا به صورت میانگین قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی 50 تا 80 درصد افزایش یابد.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان، گفت: بالاخره ماهر الاخرس پس از 103 روز مقاومت و اعتصاب غذا توانست به‌رغم سانسورهای خبری و... میله‌های اسارت را درهم بشکند و اراده‌ی فولادین و آزادی‌اش را امروز بر دشمن تحمیل کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پس از بی‌اعتنایی شرکت‌های هواپیمایی به اخطارها و هشدارها برای کاهش قیمت بلیت پروازهای داخلی، از وزیر دادگستری درخواست کرد قاطعانه با متخلفان برخورد کند.

یک کارشناس مسائل آمریکای لاتین با اشاره به سفر اخیر ظریف به تعدادی از کشورهای این منطقه گفت: ظرفیت خوبی برای گسترش روابط بین ایران و کشورهای آمریکای لاتین وجود دارد، گرچه بعضا دوری مسافت و همچنین مداخلات دیگر کشورها مانع از آن می‌شود که پتانسیل گسترش این روابط نا محدود باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان در توییتی نوشت: برای ساخت آینده‌ای بهتر برای منطقه، همه را به گفت‌وگو دعوت می‌کنیم.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به همراه مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس و آشوری و مرادی نمایندگان مردم بندرعباس در مجلس از پالایش نفت بندرعباس و پالایشگاه ستاره خلیج فارس بازدید کردند.

در جلسه عصر یکشنبه (18 آبان) هیات دولت به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، تحولات سیاسی خارجی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و متناسب با تحولات جدید، سیاست‌های جدید اقتصادی و بین‌المللی بررسی شد.

خانم «دبورا لاینز»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان و رئیس یوناما که در راس هیاتی جهت رایزنی در خصوص مسائل افغانستان وارد تهران شده است، صبح یکشنبه (18 آبان) با سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

مقامات سیاسی خارجی شرکت‌کننده در مراسم تحلیف رییس‌جمهور جدید بولیوی در جریان برگزاری این مراسم عکس یادگاری گرفتند.