سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

رئیس جمهور با اشاره به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت: سیاست پرآسیب و نادرست دولت امریکا در سه سال اخیر، نه تنها توسط مردم سراسر جهان تقبیح شد، بلکه در انتخابات اخیر از سوی مردم این کشور نیز با مخالفت روبرو شد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی با توجه به سیاست‌های دولت ترامپ در برابر ایران، به چالش های موجود بر سر راه جو بایدن برای تعامل با ایران به ویژه در زمینه توافق هسته ای پرداخت.

‌مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: هنر فاخر برخواسته از فطرت و عمق وجود هنرمند است و پرورش این خصیصه در زندانی می‌تواند دریچه تازه‌ای از جهان هستی را به روی او بگشاید.

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تغییر دولت آمریکا در جامعه ایران بیشتر ابعاد روانی دارد. احتمالا رفتارهایی مثل نقض معاهدات بین المللی از سوی دیپلمات‌هایی مثل جو بایدن کمتر خواهد شد.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف کشور گفت: شوراهای حل اختلاف طی سالیان گذشته با کمترین امکانات بیشترین خدمات را ارائه کرده‌اند.

جنبش حماس در بیانیه‌ای درگذشت سه عالم اهل سنت ایران را تسلیت گفت.

‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تقدیم گزارش بودجه شرکت‌های دولتی به مجلس خبر داد و گفت که این بودجه بعد از بررسی در دیوان محاسبات در کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حزب نخست وزیر رژیم صهیونیستی (لیکود) ایران را به تلاش برای براندازی بنیامین نتانیاهو از قدرت متهم کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی به انتخاب رییس جمهور آمریکا واکنش نشان داد.

یک کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل با اعتقاد بر این که انتخاب جو بایدن به عنوان رییس‌جمهور آمریکا یک فرصت برای ایران و جامعه جهانی است، گفت: در چنین فضایی، معتقدم ایران باید با ابتکارعمل‌های دیپلماتیک، با «تعیین لحن» میان دو کشور و با ارائه یک «نقشه راه» از ابتدای امر سکان و «عاملیت» تعامل با دولت بایدن را در دست بگیرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در توییتی نوشت: بیشتر مردم آمریکا بر کارنامه سراسر ناکامی تفکری که قلدری و زورگویی را حلال مشکلات می‌دانست، مهر مردودی زدند.

پزشک معالج دکتر قالیباف با اشاره به نتیجه منفی 2 نوبت تست PCR رئیس مجلس، گفت: دوره درمان به پایان رسیده و در حال حاضر منعی برای حضور ایشان در جلسات و مجامع عمومی وجود ندارد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: سه ابرچالش فقدان متولی واحد، ردیف بودجه پایدار و پنجره واحد اطلاعاتی، چالش‌های اصلی مدیریت مسائل زنان سرپرست خانوار در کشور را تشکیل می‌دهد که توانسته مسائل دیگری را ایجاد کند. نیازمند برنامه‌ریزی برای رفع فوری آن هستیم.

رئیس شورای شهر تهران ضمن تبریک شکست ترامپ گفت: امیدواریم دولت جدید آمریکا و سایر کشورهای غربی، از سرنوشت ترامپ عبرت بگیرند و از یکجانبه گرایی، بدعهدی و تضییع حقوق مسلم ملت‌های جهان بپرهیزند.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت پدر دکتر جمالی‌پور استاندار قزوین، از درگاه ایزد منان برای آن فقید سعید، رحمت و مغفرت الهی و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت کرد.

یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی تحولات و انتخابات آمریکا در جلسه هفته آینده این کمیسیون خبر داد.