پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

مشاور رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه تندروهای صاحب منصب با تذکر و هشدار دست از تندروی برنمی‌دارند، گفت: تندروها را تنها می‌توان با بی‌اعتنایی جدی یا برخورد جدی ادب‌کرد والا از بی‌ادبی پلکانی برای ترقی می‌سازند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از تحقیقات قضایی در خصوص جان باختن چهار نفر از کارگران در جزیره قشم خبر داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از دولت خواست با صادرات تسلیحات پیشرفته ایران، به درآمدهای ارزی جدیدی دست یابد.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر این که همه مشکلات در داخل کشور و به دست توانای مردم قابل حل است، گفت: راهکار حل مشکلات اقتصادی در حوزه اقتصاد نهفته است و دنبال کردن راهکارهای سیاسی برای حل مسائل اقتصادی خطا است.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کرونایی های که در قرنطینه نمی مانند به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی قطعا قابل پیگرد و تحت تعقیب قضایی قرار می گیرند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تبدیل شدن ما به عنوان یک قدرت منطقه‌ای به عنوان یک سازوکار بازدارنده سبب شده تا دیگر امکان گزینه تهدید نظامی علیه ما منتفی شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از اولین جلسه بررسی طرح 27 ماده‌ای مجلس و لایحه 40 ماده‌ای دولت برای مدیریت تعارض منافع خبر داد.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی از بی‌توجهی 156 شرکت به مصوبه معرفی بازارگردان‌ها خبر داد و گفت: مجلس متخلفان از قانون که موجب ضرر به مردم شده‌اند را مؤاخذه خواهد کرد.

دور دوم مذاکرات ایران و اوکراین در مورد سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی صبح امروز دوشنبه در تهران آغاز شد. این مذاکرات قرار است تا 30 مهرماه ادامه داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت که دادستانی دیوان محاسبات به موازات دولت پیگیر اجرای مصوبه خلع ید مالک فعلی هفت‌تپه خواهد بود.

رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت که براساس مکاتبه صورت گرفته از سوی وی با سازمان امور استخدامی، آزمون استخدامی یک ماه به تعویق افتاد.

معاون پژوهش و ترویج قانون اساسی معاونت حقوقی ریاست جمهور ی گفت: نمایندگان مجلس در صف مقدم و مسئول ترویج یک فرهنگ بالغ سیاسی هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما پول بلوکه شده‌ای در چین نداریم. روابط ایران و چین یک روابط منطقی است و گفت‌وگوهای مستمری بین مقامات دو کشور در جریان است.

عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه فردوسی به تلاش‌های منجر شده به شکست آمریکا در زمینه فعال‌سازی مکانیسم ماشه اشاره کرد و گفت: لغو تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران، به لحاظ پرستیژی نوعی پیروزی برای کشورمان محسوب می‌شود و بدین ترتیب می‌توانیم ما نسبت به لغو سایر تحریم‌هایی که طبق برجام قرار است در موعد مقرری لغو شوند امیدوار باشیم.

سفیر ایران در مسکو گفت: جامعه جهانی بدون رعایت و پایبندی اعضای آن به قوانین و مقررات بین المللی امنیت نخواهد داشت.

سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان تعزیرات از صدور جریمه 437 میلیارد ریالی برای شرکت متخلف تولید کننده انواع پلی اتیلن در زنجان خبر داد.