یک‌شنبه 15 مهر 1403

باید از سکوی قهرمانی به سکوی پهلوانی حرکت کنیم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
باید از سکوی قهرمانی به سکوی پهلوانی حرکت کنیم

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید رضا صالحی امیری پیش از ظهر امروز چهارشنبه در مراسم تقدیر از مقام آوران دانشگاه تهران در مسابقات انتخابی پانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان سراسر کشور، گفت: باور داریم که باید از سکوی قهرمانی به سکوی پهلوانی حرکت کنیم یعنی فضیلت، معرفت، انسانیت و اخلاق، نقطه اصلی متعالی ما در ورزش است. رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران افزود: امروز تلاش...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید رضا صالحی امیری پیش از ظهر امروز چهارشنبه در مراسم تقدیر از مقام آوران دانشگاه تهران در مسابقات انتخابی پانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان سراسر کشور، گفت: باور داریم که باید از سکوی قهرمانی به سکوی پهلوانی حرکت کنیم یعنی فضیلت، معرفت، انسانیت و اخلاق، نقطه اصلی متعالی ما در ورزش است.

رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران افزود: امروز تلاش ما این است که دختران و فرزندان‌مان بتوانند در دنیا بر روی سکو‌ها با اهتزاز پرچم کشورمان، نام ایران را بر بلندای جهان فریاد بزنند.

وی ادامه داد: در یک ماه آینده با اعزام کاروان بزرگ کشور‌های اسلامی که با حضور 57 کشور در قونیه ترکیه برگزار خواهد شد، کاروان 500 نفره را اعزام خواهیم کرد که این کاروان پرچمدار اخلاق، فضیلت و معرفت خواهد بود و به همراه خود مدال را هم به ارمغان خواهد آورد.

رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه به ورزش دانشگاهی و به دانشگاه تهران باور داریم، خطاب به دانشجویان حاضر در این مراسم گفت: دانشگاه تهران پرچم‌دار دانشگاه‌های کشور است و دانشجویان دانشگاه تهران نماد دانشجویان در سراسر ایران اسلامی هستند. شما جایگاه خود را بدانید. چه دختران و پسران ما، فراتر از یک ورزشکار، پرچمدار معرفت و اخلاق و فضیلت و انسانیت در سراسر ایران هستید و در مراحل بعدی در رویداد‌های جهانی، پرچمدار ایران در نگاه جهانیان هستید.

صالحی امیری خاطرنشان کرد: نقطه اساسی عزیمت ما در ورزش این است که اساساً ورزش بدون اخلاق و معنویت و فضیلت، هیچ امتیازی تولید نمی‌کند. اگر هدف سکه و سکو بود که همسایگان و دیگر کشور‌ها بیشتر از ما دارند هزینه می‌کنند. ما سکو را مقدمه‌ای برای پرش نسل جوان به سکو‌های معرفت و فضیلت می‌دانیم.

وی افزود: یک ورزشکار پرچمدار هویت و غرور و غیرت ایرانیان هم در جغرافیای ایران و هم در سطح دنیا است. امیدواریم حرکت سازنده‌ای که دانشگاه تهران به عنوان پرچمدار دانشگاه‌های کشور آغاز کرده است بتواند در همه دانشگاه‌های کشور تداوم پیدا کند.

رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران از اهدای بسته‌های لباس تخصصی ورزش به مقام آوران دانشگاه تهران در مسابقات انتخابی پانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان سراسر کشور خبر داد تا این دانشجویان با هدایایی از کمیته ملی المپیک در المپیاد دانشجویان کشور در تبریز شرکت کنند.