دوشنبه 16 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری ایرنا

اهواز - ایرنا - جعفر سلمانی بازیکن سابق تیم فوتبال صنعت نفت آبادان که بازی های درخشانی برای زردپوشان ارائه داد، به تیم پورتیموننزه پرتغال پیوست.

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برای کنترل افراد کرونامثبت و ممانعت از حضور آنها در حمل و نقل عمومی و ادارات، از امروز همراه داشتن کارت ملی برای گرفتن خدمت الزامی است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: همه پروتکل های بهداشتی که توسط ستاد مقابله با کرونا در حوزه حمل و نقل عمومی مصوب و ابلاغ شده در ناوگان تاکسیرانی رعایت می شود.

خبرگزاری ایرنا

کرج - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد که اکنون 842 بیمارکووید 19 به علت وخامت حال عمومی در بیمارستان های استان تحت درمان قرار دارند.

خبرگزاری ایسنا

طبق اعلام سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، جریان فعالیت واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تابعه بدون وقفه تداوم می‌یابد، اما در هفته پیش رو حضور کارکنانی که ضروری است، حداکثر تا میزان یک چهارم مجاز خواهد بود.

خبرگزاری مهر

آزمون های پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی که به دلیل محدودیت های کرونا لغو شده بود، اواخر آذر یا اوایل دی برگزار می شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو کمیته ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: عطاری‌ها جای طب سنتی را گرفته‌اند. سوءاستفاده عطاری‌ها به اسم طب سنتی از مردم، به ویژه اکنون در درمان کرونا مشکل ساز شده است.

خبرگزاری ایرنا

اردبیل - ایرنا - روزهای مرگبار شیوع کرونا در استان اردبیل همچنان ادامه دارد به طوری که طی شبانه‌روز گذشته، با جان باختن 22 فرد مبتلای بستری در مراکز درمانی، رکورد جدیدی در این استان به ثبت رسید.

خبرگزاری تسنیم

منابع آگاه اعلام کردند که شرکت هواپیماسازی ایرباس خریداران شش هواپیمای خانواده A320neo را که سفارش خرید آن ها توسط یکی از مشتریان اصلی این شرکت یعنی خطوط هوایی ایرآسیای مالزی به علت رکود سفرها در دوران کرونا لغو شده بود، پیدا کرده است.

خبرگزاری ایسنا

اعضای شورای عالی و روسای هیئت مدیره‌های نظام پرستاری سراسر کشور طی نامه‌ای به رئیس جمهوری، برخی نارضایتی‌های مدافعین سلامت در ایام کرونا از جمله خستگی، فرسودگی و سختی کار، کمبود نیرو، کاهش در پرداخت‌ها، عدم تحقق کامل فوق العاده ویژه، ابتلای بالای آنان به بیماری و اجرا نشدن مصوبات ستاد ملی کرونا را مطرح کردند.

خبرگزاری تسنیم

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سابقه دوستی خود با شهید فخری زاده گفت: دکتر فخری زاده جزو اولین نفرات و عناصری بودند که با پدیده کرونا به‌صورت کاملا جهادی و علمی برخورد کردند و در تعامل با وزارت بهداشت کیت تشخیصی ساختند.

خبرگزاری مهر

اسامی کمیته فنی رقابت های دور برگشت لیگ برتر کشتی فرنگی جام یادگار امام (ره) در حالی اعلام شد محمد بنا در این جمع غایب است.

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - استاندار قم گفت: با وجود نزولی شدن آمار بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا در قم، وضعیت این استان همچنان قرمز است و محدودیت‌ها ادامه می‌یابد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - با توجه به همه‌گیری کرونا در کشور، دغدغه تولید واکسن کویید 19 به مطالبه‌ای عمومی در شبکه‌های اجتماعی بدل شده است؛ از سوی دیگر سخنان "سعید نمکی" وزیر بهداشت، درخصوص تولید واکسن کرونا در داخل نیز، از پربازدیدترین پست های تلگرام و اینستاگرام در این ارتباط بوده است.

خبرگزاری ایرنا

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام از رد شدن تعطیلی ادارات توسط ستاد ملی کرونا خبر داد و گفت: تعطیلی به آن شکل که توسط رسانه ها اعلام شد، مورد موافقت ستاد ملی قرار نگرفته اما مدیران دستگاه ها در مناطق قرمز می توانند با دورکاری تراکم کارکنان در ادارات را کاهش دهند.

خبرگزاری ایسنا

سفیر جمهوری اسلامی در چین با بیان این که در شهر ووهان این کشور خبری از کرونا نیست، گفت: دیپلمات ها امروز از موزه مبارزه با اپیدمی کرونا شهر ووهان از تلاشهای مردم و کادر پزشکی چین مطلع شدند.