دوشنبه 16 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - مریم این روزها مواظب است مبادا دریچه‌ها و درهای خانه بسته باشند؛ این همان کسی بود که از ترس سرما به نسیم سحری هم بد می‌گفت؛ حتی اندک روزنه‌ای از دیوارهای خانه را می پوشاند تا مبادا باد وزنده در وسط تابستان، رهاوردش قطب جنوب باشد.

خبرگزاری ایسنا

فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در پیامی ترور رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع ترور را نشان دهنده رویکرد نظام سلطه در قبال دستیابی به فن‌آوری در جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: راهی که این شهید بزرگوار آغاز کرده با حضور جوانان پرشور، مومن و انقلابی پر رهرو خواهد بود و انتقام سخت در انتظار عاملان این ترور است.

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - جمعی از طلبه ها و استادان حوزه علمیه قم به همراه برخی از مردم مومن و انقلابی این استان روز شنبه در اعتراض به ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تجمع اعتراضی برگزار کردند.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: شیوع همه گیری ویروس کرونا و افزایش قیمت‌ها محدودیت‌هایی در انجام پیوند کلیه در این استان ایجاد کرده به طوریکه پیوند کلیه نسبت به سال 98 کاهش 50 درصدی یافته است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس گروه علم و فناوری زیستی و پزشکی جایزه مصطفی (ص) گفت: غیر از واکسن توسعه‌یافته توسط برگزیده سومین دوره جایزه مصطفی (ص) 9 واکسنی دیگر وارد مرحله سوم انسانی شده است و به احتمال زیاد ظرفیت تامین واکسن در سال آینده برای 50 یا 60 درصد جمعیت کره زمین وجود خواهد داشت.

خبرگزاری ایسنا

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان گفت: امروز شرایط بهداشتی و تحت تاثیر ویروس کرونا است و امکان برگزاری بسیاری از برنامه‌های فرهنگی وجود ندارد، اما باید با استفاده از فرصت فضای مجازی برنامه‌های فرهنگی به ویژه راهیان نور را به شیوه جدید ادامه دهیم.

خبرگزاری ایسنا

پیکر زنده یاد پرویز پورحسینی، یکشنبه نهم آذرماه به خاک سپرده می شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - فرماندار شمیرانات اعلام کرد: در راستای بازرسی‌های مستمر از اصناف به منظور نظارت بر اجرای صحیح طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی 8 واحد صنفی متخلف طی 3 روز گذشته پلمب شد.

خبرگزاری ایرنا

بوشهر - ایرنا - عرض کوچه‌های بافت تاریخی بوشهر رویارویی آدم‌ها را ناگزیر می‌کند. این کوچه‌ها از مردمی حکایت دارد که دور از تکلف با صمیمیت و محبت در کنار هم زندگی می‌کردند این روزها ترس از ابتلا به ویروس کرونا کوچه‌های با صفای این بافت تاریخی را خلوت کرده‌است.

خبرگزاری ایرنا

ساوه - ایرنا - فردا در تقویم کشور به تاریخ منحصر به فرد 99/9/9 وارد می شویم، عددی که در هر دهه از قرن یکبار تکرار می شود و همین مساله باعث شده برخی از پدر و مادران اصرار داشته باشند که مهمان توراهی خود در این روز به دنیای روشن پاگشا کنند.

خبرگزاری ایرنا

یزد _ ایرنا _نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد هدف از برگزاری جشنواره "خش دلانه" را ایجاد جریان های فرهنگی در سطح شهر دانست و گفت: در راستای این امر برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.

خبرگزاری ایرنا

کرج - ایرنا - رییس اتاق اصناف البرز با اشاره به تشدید نظارت های های کرونایی اعلام کرد که در این زمینه 6 هزارو 660 واحد صنفی متخلف طی چند روز اخیر در استان اخطار دریافت کردند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از 89 شهری که از پنجم آبان محدودیت‌های کرونایی در آنها اعمال شده است، 87 شهر از وضعیت قرمز خارج شده اند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: روزانه حدود 600 هزار ارتباط زنده در پلتفرم شاد برقرار می‌شود؛ این پلتفرم هر روز در حال پیشرفت است که با تلاش متخصصان اشکالات آن مشخص شده و امید است با توسعه زیرساخت، در یک تا دو هفته آینده برطرف شود.

خبرگزاری ایسنا

زمان برگزاری جشنواره آنلاین نمایش تک نفره "دیوار" به تعویق افتاد.