دوشنبه 16 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری تسنیم

مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی با اشاره به ضرورت مقابله با عوارض زایمانهای تقویمی و زودرس، گفت: تولد پیش از موعد و نارسی نوزاد هزینه های زیادی را به سیستم سلامت کشور وارد میکند.

خبرگزاری ایرنا

ایلام - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تعداد افراد مبتلا به کرونا در این استان طی 24 ساعت گذشته به 79 نفر کاهش یافته است.

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - رییس هیات پزشکی ورزشی فارس اعلام کرد: باشگاه های ورزشی یکی از مشاغل ارزشمند اجتماعی هستند و ناراحتم از اینکه مصیبت بیماری کرونا این بعد و سایر عرصه‌های ورزش را هم تحت تاثیر قرار داده است.

خبرگزاری ایسنا

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت نام بیش از 59 هزار داوطلب برای شرکت در آزمون دکتری تخصصی سال 1400 خبر داد و گفت: مهلت ثبت نام در این آزمون فردا 9 آذر به اتمام می رسد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس اداره آنفلوانزای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نه تنها هیچ موردی از ابتلای انسانی به آنفلوانزای پرندگان در کشور نداریم بلکه از ابتدای امسال تاکنون هیچ موردی از ابتلا به آنفلوانزای فصلی انسانی هم در کشور نداشته ایم.

خبرگزاری مهر

مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از کاهش 43 درصد مسافران حمل و نقل عمومی بین شهری خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - قیمت نفت هفته گذشته تحت تاثیر موفقیت شرکت های دارویی در ساخت واکسن کرونا و همچنین احتمال تمدید توافق کاهش تولید 7.7 میلیون بشکه‌ای نفت توسط اوپک پلاس، بیش از هفت درصد افزایش یافت و در آستانه ورود به کانال 50 دلاری قرار گرفت.

خبرگزاری ایرنا

گچساران - ایرنا - فرمانده سپاه پاسداران ناحیه گچساران گفت: 9 هزار و 700 بسته معیشتی شامل مواد غذایی در قالب کمک های مومنانه در این شهرستان تاکنون بین نیازمندان توزیع شده است.

خبرگزاری ایرنا

تربت‌حیدریه - ایرنا - رییس اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری تربت‌حیدریه از مهر و موم مراکز جمع‌آوری ضایعات در محدوده این شهر با هدف مقابله با بیماریها خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پیکر زنده یاد پرویز پورحسینی یکشنبه (نهم آذر) و برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشت جلوگیری از شیوع کرونا با حضور خانواده‌اش به خاک سپرده می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان با مطالعه روی کرم‌هایی که به ایستگاه بین‌المللی فضایی ارسال شده بودند، متوجه شدند جاذبه کم فضا تغییراتی در حدود هزار ژن این موجودات ایجاد کرده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - به گزارش رویترز، مایکل گوو معاون نخست‌وزیر انگلیس امروز هشدار داد که اگر نمایندگان مجلس از برنامه جدید محدودیت‌های کرونایی دولت حمایت نکنند، بیمارستان‌های این کشور با خطر اشباع مواجه خواهند شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - فیلم کوتاه «گاو آمریکایی» به کارگردانی آسمان طوسی برنده 2 جایزه از جشنواره‌های خارجی شد.

خبرگزاری مهر

برگزاری مسابقات جهانی پارا اسکی به دلیل پاندمی کرونا در سال 2021 میلادی لغو و یک سال به تعویق افتاد.

خبرگزاری ایسنا

دبیر کمیته دانشجویی پنجمین کنگره بین‌المللی و هفتمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت درباره فعالیت کمیته خود در این کنگره سالانه توضیحاتی ارائه کرد.