دوشنبه 7 آبان 1403

بیشترین نرخ تورم برای کدام استان است؟/ تهران کمترین نرخ تورم را به نام خود ثبت کرد!

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
بیشترین نرخ تورم برای کدام استان است؟/ تهران کمترین نرخ تورم را به نام خود ثبت کرد!

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو: مرکز آمار ایران بتازگی، گزارش جدیدی از شاخص قیمت مصرف کننده منتشر کرده است. بر اساس این گزارش نرخ تورم سالانه کشور در شهریور ماه 1402 برابر 46.1 درصد است. منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن است؛ به عبارت دیگر نرخ تورم سالانه نشان می‌دهد که سطح قیمت یک سبد مشخص از کالا و...

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو: مرکز آمار ایران بتازگی، گزارش جدیدی از شاخص قیمت مصرف کننده منتشر کرده است. بر اساس این گزارش نرخ تورم سالانه کشور در شهریور ماه 1402 برابر 46.1 درصد است. منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن است؛ به عبارت دیگر نرخ تورم سالانه نشان می‌دهد که سطح قیمت یک سبد مشخص از کالا و خدمات در یک سال چقدر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

در بخشی از گزارش مرکز آمار، به نرخ تورم سالانه در استان‌های کشور اشاره شده است که بر اساس آن، 21 استان از 31 استان کشور دارای نرخ تورم بالاتر از میانگین نرخ سالانه بوده اند. در میان این 21 استان، 10 استانی که دارای بالاترین نرخ تورم بوده اند به ترتیب عبارتند از استان یزد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کردستان، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، اصفهان، کرمانشاه، همدان و البرز.

بر اساس گزارش مرکز آمار، کمترین تورم سالانه مربوط به استان تهران بوده است که با عدد 41.4 درصد، نام خود را در قعر جدول ثبت کرده است.

بیشترین نرخ تورم برای کدام استان است؟/ تهران کمترین نرخ تورم را به نام خود ثبت کرد! 2