دوشنبه 16 مهر 1403

تأکید بر لزوم جهش مدیریتی در دوره جدید فرمانداری / مسئولان دولت سیزدهم باید چند برابر دولت های قبلی از لحاظ کمی و کیفی کار کنند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تأکید بر لزوم جهش مدیریتی در دوره جدید فرمانداری / مسئولان دولت سیزدهم باید چند برابر دولت های قبلی از لحاظ کمی و کیفی کار کنند

آیین معارفه حسن عسکری سرپرست فرمانداری سنندج با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان و جمعی از مردم و مسوولان در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، یحیی نظری فرماندار سابق سنندج صبح امروز در آیین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان سنندج که در سالن مجتمع فرهنگی نور برگزار شد اظهار داشت: حدود قریب به 14 ماه است که این توفیق نصیب بنده شد تا در این مقطع کوتاه خدمتگزار مردم باشم و به عنوان فرماندار شهرستان فرهنگ و اصیل سنندج، شهرستان مرکز موسیقی، شهرستان مرکز مساجد و... فعالیت کنم.

وی گفت: در شرایطی این مسوولیت به بنده واگذار شد که مصادف با مهمترین رویداد و پدیده ی اجتماعی سیاسی انتخابات بود با علم به اینکه اواخر دولت تدبیر و امید بود این مسوولیت را پذیرفته و سعی بر آن شد که به بهترین شیوه و با مشارکت بالا برگزار گردد.

وی افزود: در طول 30 سال خدمت خود در جاهای مختلف با خدای خود عهد بستم که در هر منصب و هر مقطعی کار و تلاش کرده و خدمت به مردم را سرلوحه ی کار خود قرار دهم.

نظری یادآور شد: در بحث مسائل اجتماعی و کرونا وزارت کشور متولی بود و ما هم اجرا می کردیم لذا تیم هایی در سطح بازار تشکیل شد در صورتی که با معیشت مردم مواجه بودیم و همه ی اینها به طبع در سطح شهرستان ها که متولی اصلی فرمانداران بود برمی گردد لذا به بهترین شیوه انجام وظیفه شد.

فرماندار سابق سنندج تاکید کرد: همچنین یک جهش اصلی در بحث واکسن صورت گرفت و امیدواریم ریشه ی این بیماری کنده شود.

وی ادامه داد: در مقابل بعضی از مشکلات و مسائل مردم از جمله بحث کمبود آب، مسائل حاشیه نشینی، مباحث ترافیک، صنوف مزاحم و... احساس شرمندگی می کنم که آنطور که باید به نتیجه نرسید اما از حدتوان خود کم نگذاشتیم و امیدوارم این مشکلات رفع شود چون خود را مدیون و متعهد مردم می دانیم.

نظری در پایان گفت: قریب به 119 میلیارد در هفته دولت در سنندج و افتتاح سایر بخش ها طرح و پروژه هزینه شد.

متولیان امر با نخبگان و صاحب نظران مشورت کنند

در ادامه ماموستا فایق رستمی امام جمعه شهرستان سنندج اظهار داشت: از تلاش ها و خدمات فرماندار سابق سنندج تقدیر می کنیم و امیدواریم در سنگر خدمت رسانی دیگری به مردم کردستان یاری رساند.

وی افزود: انتخاب فرماندار جدید را نیز که یکی از نیروهای انقلابی و جهادگر استان هستند را به فال نیک می گیریم و امیدواریم با تلاش شبانه روزی خویش زمینه ساز خدمات بسیاری باشد.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: صداقت، امانت داری، خدمت همه جانبه از جمله ویژگی های یک مدیر جهادگر است و امیدواریم همواره این ویژگی ها توسط مدیران جامعه مدنظر باشد.

ماموستا رستمی افزود: اسلام دین توسعه و عمران است و باید مسلمانان غم خوار همدیگر باشند و برای تعالی و آرامش همگانی بکوشند.

وی خاطرنشان کرد: نباید به بهانه تحریم دشمنان از تلاش و کوشش دست برداریم و این امر به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت های انسانی و منابع خدادادی بتوانیم تحریم ها را بی اثر کنیم.

ماموستا رستمی در بخشی دیگر از سخنان خود از صداقت، وفای به عهد و امانت داری از جمله مواردی است که باید توسط مدیران مدنظر باشد.

وی خاطرنشان کرد: اسلام دین مشورت است و انتظار می رود متولیان امر با نخبگان و صاحب نظران مشورت کنند چرا که تعالی جامعه در گرو مشورت است.

امام جمعه سنندج اظهار کرد: برای توسعه و تعالی جامعه اسلامی باید تولید کننده باشیم و موانع پیش روی تولید را رفع کنیم لذا انتظار می رود که فرماندار جدید سنندج در راستی رونق تولید و اشتغال در این شهرستان گام های مؤثری بردارد.

گام دوم انقلاب اسلامی مستلزم یک جهش مدیریتی است

در ادامه مهدی رمضانی معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان اظهار داشت: مسئولیت در نظام اسلامی تعریف خاص خود را دارد که جدا از تعاریف مسئولیت در نظام های غربی است چرا که ادعا داریم که دین اسلام آخرین و کاملترین آیین بندگی و زندگی است.

وی با بیان اینکه امنیت و آسایش جامعه و کشورمان مرهون از خودگذشتگی شهدایی است که خونشان در این سرزمین ریخته شده است گفت: حکومت در قاموس وظیفه اش تامین سعادت دنیوی و اخروی است و مسئول در دنیا و آخریت مورد بازخواست قرار می گیرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی به چهل سالگی دوم خود رسیده است و برای برداشتن به سمت تمدن اسلامی گام بر می دارد که این گام دوم انقلاب اسلامی مستلزم یک جهش مدیریتی است و در دوره ی آقای رئیسی مدیران و مسئولان ما باید چند برابر مسئولین گذشته چه کمی و چه کیفی کار انجام دهند.

رمضانی با بیان اینکه فرماندار بدون برنامه را قبول نمی کنیم و ظرف 6 ماه باید برنامه ها تا حدی به کرسی بنشیند گفت: با توجه به اینکه شهرستان سنندج ویترین استان کردستان است و عنوان فرهنگی را به خود گرفته است باید نسبت به پایتخت فرهنگی نیز اقداماتش را انجام دهد چرا که فرماندار جدید باید امورات یک سوم جمعیت این استان را به دست بگیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با اشاره به اینکه همه ی برنامه ها باید متناسب با برنامه های بالا دستی گام دوم انقلاب باشد خاطر نشان کرد: باید به سمت مدیریت دانش محور قدم برداریم و اگر می خواهیم کردستان به سمت پیشرفت و آبادانی گام بردارد باید قیام لله کنیم و به جایی برسیم که استان کردستان پایلوت پیشرفت کشور شود لذا متناسب با سطح فرهنگ و شفافیت انقلابی بودن مردم برنامه ریزی راهبردی و عملیاتی انجام گردد.

وی اضافه کرد: مردم شهرستان سنندج همواره در برنامه های مختلف نشان داده اند که به دور از حواشی خودشان می توانند متصدی برنامه ها باشند و نمونه ی آن را در جشن نوروز به عینی مشاهده کردیم لذا کردستان می تواند پایتخت جشن های باستانی نیز باشد.

رمضانی با بیان اینکه نظارت دقیق، مستمر و قاطع از فرماندار جدید مورد انتظار است گفت: پیشرفت و عدم پیشرفت استان ما به همه ی احاد مردم و مسئولین وابسته است تا در دوره ی جدید شاهد پیشرفت و عمران و آبادانی باشیم.

مردم یکی از مولفه های قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند

در ادامه حسن عسکری فرماندار جدید سنندج با بیان اینکه مسئولیت امانتی است که باید در راه خدمت به مردم از آن استفاده کرد گفت: مردم ولی نعمت و صاحبان اصلی انقلاب هستند و هر کجا مردم پای کار بوده اند معجزه حاصل شد لذا باید در انجام تمام فعالیت هایمان به دنبال اعتماد به مردم به مسئولین و کارگذاران باشیم.

وی گفت: حضور مردم در انتخابات و سایر عرصه ها بسیار تاثیرگذار است و مردم در طول این 42 سال پای انقلاب بوده اند و سختی ها را تحمل کرده اند و لازم است که مسئولین هم با نگاه به داخل به دنبال رفع مشکلات باشند چون مردم یکی از مولفه های قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی تاکید کرد: با روی کار آمدن دولت جهادی و خدمتگزار آقای رئیسی، بارقه های امید بار دیگر در بین مردم شکوفا شده است و نشان دادند که در میدان هستند و نمونه ی آن بحث واکسیناسیون بود که شاهد کاهش بسیار مرگ و میر در کرونا بودیم و در سایر عرصه ها هم باید به دنبال رفع مشکلات باشیم و با روحیه جهادی و خدمتگزاری از ظرفیت های مردمی و نیروی انسانی توانمند با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

به گفته فرماندار جدید سنندج؛ سنندج با یک سوم جمعیت نیازمند توجه ویژه است و امیدواریم حمایت استاندار کردستان راهگشا برای پیگیری مشکلات باشد.

عسکری خاطر نشان کرد: به عنوان دانش اموخته ی رشته ی مدیریت به خوبی به مسائل و مشکلات سنندج آگاه هستم و با استعانت خداوند و پشتیبانی مسئولین امیدواریم شاهد تغییراتی جدید در سطح شهرستان سنندج باشیم.

وی به اهم مشکلات عدیده ی در سطح شهرستان سنندج اشاره کرد و گفت: تلاش برای حل مشکل آب شرب سنندج، تلاش برای ساماندهی و خدمات رسانی به حاشیه نشینان، توجه ویژه به اشتغال با اولویت رفع مشکلات تولیدی و افزایش ظرفیت کارخانه ها، پیگیری مشکلات روستاییان و جلوگیری از مهاجرت به شهر با رونق منابع درآمدی روستاها، اقدامات عمران شهری، توجه ویزه به مطالبات و معیشت ماموستایان، توجه به نیازهای جوانان در بحث اشتغال و مسکن، تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی، فعالسازی و تقویت انجمن های مردم نهاد با بستر سازی ایفای نقش مردمی و... از جمله کارهای در دست اقدام خواهد بود و افق دیدمان حل این مشکلات است.

وی در پایان گفت: امروز لباس پاسداری را از تن درآوردم اما سوگند یاد می کنم که رسالت پاسداری و تعهد پاسداری را با خود به مجموعه ی دولت ببرم و پاسدار انقلاب که همان خدمت به مردم و نوکری مردم است را انجام دهم.

در پایان از زحمات یحیی نظری فرماندار سابق سنندج تقدیر و حسن عسکری به عنوان فرماندار جدید سنندج معرفی شد.

انتهای پیام /