شنبه 7 مهر 1403

تربیت بیش از 200 ممتحن در حوزه‌های علمیه خواهران

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
تربیت بیش از 200 ممتحن در حوزه‌های علمیه خواهران

مدیرکل تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: دوره تربیت ممتحن قرآن کریم با حضور 200 طلبه خواهر برگزار شد.

مدیرکل تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: دوره تربیت ممتحن قرآن کریم با حضور 200 طلبه خواهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، زینب بهجت‌پور با اشاره به برگزاری طرح تربیت ممتحن حفظ قرآن کریم برای طلاب خواهر بیان داشت: این دوره با هدف شناسایی و تربیت و توانمندسازی طلاب در زمینه کسب مهارت به عنوان ممتحن در عرصه حفظ قرآن، به میزبانی پنج استان قم، اصفهان، فارس، هرمزگان و اردبیل در شهریورماه برگزار شد.

وی افزود: دوره تربیت ممتحن قرآن کریم، ذیل راهبرد «استانداردسازی ساحت ها و سطوح تربیتی و عملیاتی سازی آن» و برنامه «برگزاری دوره‌های مفاهیم و مهارتی قرآن کریم» در جدول برنامه راهبردی پنج ساله حوزه‌های علمیه خواهران از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی برگزار شد که در این دوره حدود 200 طلبه خواهر که واجد شرایط لازم بودند، شرکت کردند.

بهجت‌پور اظهار کرد: استان قم میزبان استان‌های گلستان، ایلام، مازندران، مرکزی، لرستان، همدان، قزوین وکرمانشاه بود. استان هرمزگان نیز میزبان استان‌های سیستان و کرمان، و طلاب استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و گیلان میهمان استان اردبیل بودند.

مدیرکل تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: استان اصفهان، میزبان استان های سمنان، البرز، تهران، کردستان و چهارمحال و بختیاری برای این دوره بود. استان فارس نیز پذیرای طلاب استان‌های خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و یزد برای دوره تربیت ممتحن شد.

بهجت‌پور از بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در دوره تربیت ممتحن در اصفهان خبر داد و افزود: در حاشیه برگزاری دوره و کلاس‌های علمی، برنامه‌های فرهنگی نیز برای طلاب برگزار شد از جمله بازدید از پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس در هرمزگان، اهدای هدایای فرهنگی مادی و معنوی به شرکت کنندگان و تجلیل از اساتید و خادمین دوره در بندرعباس، حضور خادمیاران رضوی در دوره اصفهان، زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران در قم و نیز سایر برنامه‌های فرهنگی در سایر استان‌ها می‌توان نام برد.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: از کسانی که با موفقیت این دوره ها را پشت سرگذرانند، به عنوان ممتحن برای ارزیابی حافظان قرآن برای دریافت هدیه دفتر شهریه رهبری و سایر آزمون های قرآنی دعوت به همکاری می شود.