جمعه 10 فروردین 1403

تردد به مناطق ییلاقی استان یزد ممنوع شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تردد به مناطق ییلاقی استان یزد ممنوع شد

یزد - ایرنا - رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی یزد گفت: تردد به مناطق ییلاقی استان از عصر امروز (پنجشنبه) تا یکشنبه شب هفته آینده برابر با چهارم آبان‌ماه جاری در استان ممنوع شد.

سرهنگ سید علی آسیایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برابر مصوبه ستاد مبارزه با کرونا، ماموران پلیس راه برابر با مقررات با خودروهای خاطی و افرادی که قوانین و مقررات را زیر پا بگذارند برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به لزوم پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از انتقال این بیماری به هموطنان خاطر نشان کرد: شهروندان از سفرهای غیرضروری به مناطق ییلاقی و روستاها در استان به خصوص شهرستان مهریز و تفت خودداری کنند.

رییس پلیس راه یزد تصریح کرد: برابر برنامه‌ریزی ستاد مقابله با کرونا، اجرای این طرح برای حفظ سلامت مردم بوده، امید است شهروندان با پلیس همکاری کنند و از ترددهای غیرضروری بپرهیزند.

آسیایی با بیان اینکه هفته گذشته بیش از 90 درصد مردم و مسافران از سفر به مناطق ییلاقی پرهیز کردند از آنها خواست برای پیشگیری از کرونا تابع مقررات باشند و با ماموران و مسوولان همکاری کنند.

همچین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز گفت: ا زاوایل اسفند ماه 98 تاکنون 550 هزار و 757 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 304 نفر از بیماران در 24 ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به 31 هزار و 650 نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز پنجشنبه بیان کرد: از 24 ساعت گذشته تا ظهر اول آبان 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، پنج هزار و 471 بیمار جدید مبتلا به کووید - 19 در کشور شناسایی شد که از این تعداد 2 هزار و 242 نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران به 550 هزار و 757 نفر رسید.

معاون وزارت بهداشت گفت: تاکنون 442 هزار و 674 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و چهار هزار و 895 نفر از بیماران تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون چهار میلیون و 628 هزار و 866 آزمایش تشخیص کووید - 19 در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: از لحاظ شیوع کرونا شرایط بهداشتی استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان قرمز است و هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*