شنبه 14 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

متخصص پزشکی اجتماعی با بیان اینکه در کشور ما بین دو تا سه درصد معلولیت‌ها مربوط به اختلالات کروموزومی است، گفت: درخواست برای انجام تست NIPT در کشور بیش از استانداردهای جهانی بالا رفت که در قانون جوانی جمعیت بر استانداردسازی غربالگری تأکید شد.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با انتشار اطلاعیه‌ای در پی برخی شبهات ایجاد شده، دیدگاه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیرامون موضوع حجاب را تبیین کرد.

شیوه نامه ایجاد سوابق تحصیلی و ترمیم نمرات برای داوطلبان کنکور 1402 تا یک ماه آینده از سوی آموزش و پرورش ابلاغ خواهد شد.

معاون منابع انسانی قوه قضائیه گفت: دستگاه‌های مختلف شعبه تخصصی در دستگاه قضا را برای این می‌خواهند که قاضی غیرمتخصص به نفع آنها رأی بدهد‌.

در بازدید از 6 ایستگاه در حال ساخت از بخش میانی خط 6 مترو تهران، آخرین وضعیت پیشرفت عملیات اجرایی و همچنین زمان تقریبی افتتاح ایستگاه‌های باقیمانده این خط مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور پرداخت حقوق و مزایای متخصصان ضریب کا در ایام مرخصی زایمان را به دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور صادر کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه شرایطی ازقبل ایجاد شده است که مسکن امروز بلای جان تهرانی‌ها شده است، گفت: سونامی مسکن از سال 91 در پایتخت آغاز شد.

نایب‌رئیس شورای شهر تهران از واگذاری املاک متعلق به شهرداری تهران به برخی از چهره‌ها از جمله سیاسیون، هنرمندان و مدیران توسط شورای پنجم خبر داد.

نایب‌رئیس شورای شهر تهران گفت: درصد قابل توجهی از تخلفات شورایی‌ها به دلیل عدم اطلاع از قوانین و مقررات و اختیارات آنها است.

رئیس قوه قضائیه ضمن ارائه توصیه‌هایی به فعالان صلح و سازش، بر پیگیری به سرانجام رساندن لایحه شوراهای حل اختلاف در مجلس یازدهم و تا آخر همین سال تاکید کرد.

رئیس شورای شهر تهران نسبت به اصلاح و بازنگری در قوانین و مقررات شوراها در مجلس شورای اسلامی بدون مشورت از اعضای شوراها انتقاد کرد.

در شصت و چهارمین آیین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز استانها، مهدی چمران با کسب 29 رای به عنوان رئیس این مجمع و رسول برگی و فرهاد میمنت نیز به عنوان منشی‌های این مجمع انتخاب شدند.

هوای امروز شهر تهران در شریط "قابل قبول" است.

ماسال یکی از زیباترین و بکرترین مناطق استان گیلان است که در 50 کیلومتری رشت واقع شده است؛ از جمله جاذبه‌های گردشگری ماسال می‌توان به آبشارهای متعدد، غارهای پهناور و مناطق کوهستانی آن اشاره کرد.

یک کارشناس معدن گفت: در بسیاری از پهنه‌های محیط زیست آلودگی‌های زیست محیطی به طور طبیعی وجود داشته و نمی‌توان این آلودگی‌ها را ناشی از فعالیت معدنی دانست.

درگیری بین تعدادی از زندانیان زندان تربت‌جام با حضور به‌موقع مسئولان زندان بدون صدمه به فردی خاتمه یافت.