شنبه 14 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

شهردار تهران در خصوص بازپس‌گیری املاک شهرداری تهران از دست افراد خاص توضیح داد.

مدیر تحقیقات و توسعه یک شرکت دانش‌بنیان گفت: 40 تا 50 هزار بیمار دیالیزی در کشور وجود دارند و در حال حاضر بیش از 1000 دستگاه همودیالیز تولیدی این شرکت در 205 مرکز دولتی و خصوصی در حال ارائه خدمت به بیماران است.

با مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برای جبران کمبود معلم در مقاطع تحصیل ابتدایی و متوسطه از نیروهای بازنشسته آموزش و پرورش استفاده می‌شود هم اکنون 60 هزار معلم بازنشسته در حال تدریس هستند.

رازیانه به دلیل خواص فیتواستروژنی، یکی از سودمندترین گیاهان دارویی برای زنان به شمار می‌رود؛ در این مطلب به خواص دمنوش رازیانه برای زنان و تأثیر آن بر درمان ناباروری و دردهای دوره قاعدگی و شیردهی پس از زایمان پرداخته‌ایم.

با رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، بلوکه کردن بخشی از سپرده به عنوان وثیقه برای اخذ تسهیلات توسط بانک مسکن خارج از حدود اختیار بوده و ابطال شد.

شهردار تهران از صدور شناسنامه‌های ایمنی برای ساختمان‌های بالای 6 طبقه شهر تهران خبر داد.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان این‌که تا زمانی که کمبودها رفع نشده نیاز مردم از طریق واردات در کنار تولید داخل رفع خواهد شد؛ از راه‌اندازی خط تولید جدید سرم تا 2 ماه آینده خبر داد.

با نگاهی با روند کنترل منابع آلاینده هوا در تهران درمی‌یابیم که در هیچ یک از آن‌ها پیشرفت خاصی حاصل نشده و همچنان شاهد تردد خودروهای فرسوده، تولید خودروهای بی‌کیفیت داخلی و..., هستیم و به نظر می‌رسد که هیچکس نگران آلودگی هوا نیست!

رئیس شورای شهر تهران گفت: تهران به عنوان یکی از 10 شهر بحران‌زا در بین شهرهای کشور محسوب می‌شود که مخاطرات زیاد طبیعی از جمله سیل، زلزله را دارد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا آخرین وضعیت تردد جاده‌دهای کشور را تشریح کرد و گفت: در 5 محور بارش باران گزارش شده است.

مدیر کل نظارت بر خدمات سازمان بیمه سلامت گفت: داروی مورد نیاز بیماران SMA تحت پوشش بیمه سلامت است و هزینه دارو برای بیماران از طریق تشکیل پرونده درسامانه وزارت بهداشت و دریافت نسخه الکترونیک صفر می‌شود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران کشور، در خصوص نصب ایستگاه‌های زلزله‌نگاری در کشور توضیح داد.

فضاپیمای باری Tianzhou-5 تنها 2 ساعت پس از پرتاب به ایستگاه فضایی چین متصل شد که سریع‌ترین زمان انجام چنین عملیاتی است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه قرار است تا افق 1410 تهران به عنوان کلانشهر الگوی جهان اسلام معرفی و تبدیل شود، گفت: تاکید ما بر این است که تهران به لحاظ ایمنی شرایط بهتری را نسبت به شرایط فعلی داشته باشد.

معاون سازمان سنجش درباره سهم نمرات عمومی تخصصی در کنکور 1402 گفت: از سهم 40 درصدی قطعی سوابق تحصیلی، 26 درصد مربوط به دروس عمومی و 14 درصد برای دروس اختصاصی است همچنین کنکور سهم 60 درصدی دارد که صرفاً از دروس تخصصی است.

یک نماینده مجلس درباره ورود اسناد لانه جاسوسی به کتب درسی گفت: وزارت آموزش و پرورش باید با بهره‌گیری از توانمندی درونی خود و سایر مجموعه‌های آموزشی و پژوهشی کشور کار بر زمین مانده را تکمیل کند.