شنبه 14 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

معاون اقتصادی صندوق احیا وزارت میراث فرهنگی با اشاره به تفاوت چندین برابری حجم سرمایه‌گذاری نسبت به برآورد اولیه کارشناسان گفت: علت آن است که کارشناسان در بدو امر ابعاد پنهان پروژه‌ها را در نظر نمی‌گیرند، پس تعیین آن کاری به شدت کارشناسی و سخت است.

رئیس مرکز تحقیقات سالمندی گفت: در چند سال آینده بیشترین رشد سالمندی دنیا را در ایران خواهیم داشت و فرصتی نیز برای رفع این مشکلات باقی نمانده است! در عین حال با توجه به نیاز 20 درصد سالمندان به خدمات مراقبتی می‌توان برای 1.5 میلیون نفر شغل ایجاد کرد.

سرپرست صندوق بازنشستگی فولاد گفت: بازنشستگان ما معوقاتی در خصوص اصلاحیه همسان سازی مربوط به نیمه دوم سال 99 و کل سال 1400 دارند. با توجه به وضعیت اقتصادی بازنشستگان همه تلاش خود را می‌کنیم تا این معوقات را پرداخت کنیم.

شهردار تهران گفت: برای تامین بودجه یک سانت تراکم نفروختیم و یک گام خلاف برنداشتم چرا که شهر در درون خود دُر و جواهر دارد و می‌توان یک بازی برد برد را طراحی کرد و این مسأله را می‌توان به کل کشور تعمیم دهیم و ما روی دریایی از امکانات خوابیدیم.

در رأی جدید هیئت عمومی دیوان عالی کشور آمده است: راننده حادثه دیده استحقاق دریافت 50 درصد خسارت دیات وارده را دارد و شرکت بیمه مکلف است خسارت وارده را به قیمت یوم‌الاداء تأدیه کند.

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری از انجام عمل ترمیم پوست بیماران سوختگی از راه کشت سلول برای نخستین بار در کشور خبر داد.

سخنگوی شورای شهر تهران نسبت به بحث‌های کارشناسی در شورا گفت: خیلی‌ها فکر می‌کردند که شورا به دلیل اینکه همگی اصولگرا هستند و هیچ اختلاف نظری نخواهد داشت اما مدل فعلی، شورای پویاست.

رئیس پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارقان مسلح خانه‌های مرکز تهران خبر داد؛ این باند، شگرد شیطانی برای سرقت‌های خود داشتند.

بررسی تحول در شخصیت‌سازی و جانشین‌سازی در قوه قضائیه در دستور کار قرارگاه عملیاتی پیگیری اجرای فرامین و سیاست‌های رهبر انقلاب در قوه قضائیه قرار گرفت.

سوئد بر اساس چه اصل حقوقی یا انسانی، حمید نوری را 8 ماه بدون دسترسی کنسولی یا امکان تماس با خانواده در بازداشتگاه‌های خود مخفی و او را از ساده‌ترین حقوق بشری محروم کرد.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به حضور پرشور و بی‌نظیر مردم در راهپیمایی 13 آبان، گفت: مردم حماسه دیگری خلق کردند و این نوعی همه‌پرسی و تایید نظام بود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری با اشاره به اقدامات خود در مدت حضور در جهاددانشگاهی گفت: با مطالعات انجام‌شده از نهادهایی همانند جهاددانشگاهی در سایر کشورها سند "جهاددانشگاهی، موتور محرک نظام ملی نوآوری" را طراحی و تدوین کردیم.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: وضعیت امنیت مرز‌ها پایدار و از نظر اقتصادی رونق خوبی ایجاد شده است و امروز امنیت و آرامش خاصی در مرز‌های کشور حاکم است.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: هفته گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه 90 درصد بازداشتی‌های اغتشاشات آزاد شده‌اند که باید توضیح داد برخی از آنها به دلیل اینکه مرتکب جنایت نشده‌اند، آزاد شدند، برخی هم با قرار تأمین تحت رصد الان آزاد هستند.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به افزایش تولید سوسپانسیون‌های آنتی بیوتیک گفت: طی چند هفته آینده ظرفیت تولید آنتی‌بیوتیک‌ها به7 میلیون عدد در ماه می‌رسد و پاسخگوی نیاز کشور خواهد بود.