یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

دومین جلسه قرارگاه پیگیری اجرای فرامین مقام معظم رهبری در قوه قضائیه برگزار و طی آن 5 کارگروه برای اجرایی شدن فرامین رهبر انقلاب در دستگاه قضائی تشکیل شد.

در جلسه امروز شورای شهر تهران، کلیات لایحه شهرداری در خصوص "اصلاحیه مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی" با 18 رأی موافق به تصویب رسید که بر اساس آن ساخت و ساز در شهر تسریع می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارق ارز‌های مرد مهاجر در شرق تهران خبر داد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بیشترین رویکرد ما در حوزه سلامت "درمان" است، در حالی که بهداشت بر درمان مقدم است.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به 4 تغییر در هنرستان‌های کشاورزی گفت: آماده هستیم شرکت‌های دانش‌بنیان که ایده و توانمندی دارند به ما کمک کنند.

نماینده حقوقی پارک ملی گلستان درباره پرونده محیط‌بان "شهید باشقره" گفت: اواسط روند بازپرسی، بازپرس پرونده را عوض کردند، با عوض شدن بازپرس، روند رسیدگی به پرونده 180 درجه تغییر کرد!

دبیر کمیته گردشگری طب ایرانی وزارت بهداشت گفت: میزان درآمدزایی گردشگری سلامت بین سال‌های 98 و 99 بالغ بر 1.2 میلیارد دلار برآورد شده است که می‌توان با انجام برنامه‌ریزی‌های لازم این عدد را تا میزان 7 میلیارد دلار افزایش داد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارقان حرفه‌ای خانه‌های شرق تهران خبر داد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه تحقق و تقویت عدالت اجتماعی از جمله مواردی است که به افزایش اعتماد عمومی و امید به آینده می‌انجامد، گفت: با آن عدالت اجتماعی مورد انتظار که معتقد به آن هستیم، فاصله داریم.

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور با اعلام اینکه ساخت‌وسازهای غیرمجاز منطقه خلازیر به‌زودی تخریب خواهد شد، گفت: شهرداری مکلف است با همکاری مراجع قضایی و انتظامی به رفع تجاوز و تخریب احداثات غیرقانونی و ناایمن اقدام کند.

رئیس اورژانس یبمارستان مسیح دانشوری ضمن تشریح تفاوت علائم آنفلوانزا و کرونا گفت: افراد دارای سیستم ایمنی سالم در صورت بروز برخی علائم باید به پزشک مراجعه کنند.

در قوانین بریتانیا درخصوص سگ‌ها آمده است، اگر سگ صاحبداری موجب قتل یک فرد شده و ثابت شود که صاحب سگ به نوعی در این قتل نقش داشته، برای شخص خاطی 14 سال حبس و جریمه مالی نامحدود درنظر گرفته می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: "کشت قراردادی" یا "کشاورزی قراردادی" یکی از موضوعات محوری در دولت سیزدهم است که از بحث غلات به‌ویژه گندم شروع کردیم و از سال آینده نیز با موضوع گیاهان دارویی آغاز خواهیم کرد.

عضو شورای شهر تهران به استفاده از نمای شیشه‌ای ساختمان بیمارستان امام خمینی (ره) انتقاد کرد و گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر در دوره چهارم استفاده از نماهای شیشه‌ای و سکوریتی ممنوع است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های گیاهان دارویی گفت: یکی از چالش‌های ما توسعه بازار است سهم ما کمتر از نیم درصد بازار جهانی است و باتوجه به سابقه طب ایرانی باید سهم بیشتری در این حوزه‌ها داشته باشیم.

هوای امروز شهر تهران در اکثر مناطق در شرایط "قابل قبول" قرار دارد.