یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از بازداشت سارقان حرفه‌ای موبایل‌قاپ تهران خبر داد.

چای بابونه یکی از گیاهانی است که می‌تواند در درمان بیماری‌های مختلف زنانه اثربخشی مناسبی داشته باشد؛ در این مطلب به خواص چای بابونه برای درمان مشکلات و بیماری‌های زنان پرداخته‌ایم.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: با شناسایی زمینه‌های بروز تخلف و صدور احکام صحیح از سوی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری می‌توان شاهد بازدارندگی و کاهش تخلفات در سازمان‌ها بود.

سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ما 8000 گیاه دارویی در دنیا داریم که 2300 تا از آنها خواص دارویی دارند و 1800 تا نیز بومی ایران هستند؛ پیش‌بینی می‌شود که بازار 15 میلیارد دلاری را در آینده داشته باشیم.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص عملیات امتداد بزرگراه یادگار امام گفت: کارها در حال انجام است و ان‌شاءالله در سال آینده این پروژه بزرگ به نتیجه برسد.

رئیس قوه قضائیه در نامه ای خطاب به رئیس شورای عالی قضائی عراق خواستار تسریع در رسیدگی، محاکمه و مجازات مرتکبان ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با تاکید بر افزایش تاب‌آوری دستگاه‌های خدمات‌رسان در هنگام وقوع بحران‌های طبیعی گفت: با توجه به اقدامات توسعه‌ای شرکت گاز زمستان امسال در تهران قطعی گاز نخواهیم داشت.

سازمان سنجش آموزش کشور ثبت‌نام داوطلبان برای شرکت در آزمون سردفتری 14012 را شروع کرده است. این آزمون بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزها و بدون تعیین ظرفیت است.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی گفت: در هفته گذشته 30 هزار میلیارد ریال از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز طرف قرارداد این سازمان پرداخت شده و بخش دیگری از مطالبات به زودی پرداخت خواهد شد.

دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست دارویی کشور ضمن اعلام ورود 9 مولکول جدید دارویی به فهرست دارویی کشور، گفت: داروهای جدید واردشده به فهرست دارویی کشور عمدتاً برای درمان بیماری‌های صعب‌العلاج و سرطانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

"مقاله" نمی‌تواند بازنمای واقعی پیشرفت علمی کشور باشد چراکه با وجود 60 هزار مقاله و سند علمی انتشار یافته و کسب رتبه پانزدهم ایران در جهان در شاخص‌های بین‌المللی، سهم صادرات محصولات فناورانه از کل حجم صادرات کشور در سال 2019 صرفاً یک درصد بوده است.

محمد قبادلو که با خودروی پیکان جمعی از ماموران پلیس را در جریان اغتشاشات زیر گرفته و عامل شهادت شهید کرم‌پور شده در دادگاه اعتراف کرد: به قصد کشت ماموران پلیس را با خودرو زیر گرفتم!

با رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، مسئولان ادارات دولتی یا مؤسسات و نهادهای عمومی تکلیفی به موافقت با ماموریت اشخاص شاغل در این ادارات و مؤسسات به نظام مهندسی استان ندارند و این امر خلاف قانون است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برنامه آمادگی احتمال شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در فصل سرما و ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای به هنگام استانداران و روسای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران را ابلاغ کرد.

نشست تخصصی "خشم رسانه‌ای‌شده: رسانه‌ها و برساخت خشم در ایران، عراق و افغانستان" در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار می‌شود.

دبیر قرارگاه اجتماعی شهر تهران گفت: برخوردهای سلبی و طرح های ضربتی جمع‌آوری، پاسخگوی ساماندهی کودکان کار نبوده و اینکه توقع داشته باشیم با این اقدامات، معضل کودکان کار ریشه کن شود، درست نیست.