یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی از شهروندان خواست در صورت مشاهده افراد بی‌خانمان در سطح شهر موارد را به مرکز سامانه مدیریت شهری 137 اعلام کنند.

سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از اجرای طرح‌های ترافیکی ویژه در راستای ارائه خدمات بهینه تر و جلوگیری از ازدحام مسافری به مسافران خط 3 بخصوص در ایستگاه تقاطعی تئاتر شهر خبر داد.

تصویری که به تازگی از تلسکوپ فضایی جیمز وب منتشر شده است کهکشان‌های خیره‌کننده IC 1623 A و B را در فاصله 270 میلیون سال نوری از ما نشان می‌دهد که در حال ادغام هستند. قبلاً تلسکوپ هابل نیز از این کهکشان‌ها تصویربرداری کرده بود.

ایلان ماسک در یکی از نخستین اقدامات خود پس از خریداری توئیتر، قصد دارد تا از کاربران توئیتر در ازای دریافت تیک آبی، ماهانه 20 دلار دریافت کند!

رئیس کمیته امداد از ایجاد 180 هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد از ابتدای سال جاری تا به امروز خبر داد.

رئیس کمیته امداد از پرداخت افزایش سی درصدی مستمری مددجویان از آبان ماه خبر داد و گفت: ما به‌التفاوت افزایش مستمری مهرماه نیز به حساب آنها وریز خواهد شد.

مدیرکل دفتر توسعه کسب‌وکار بین‌المللی معاونت علمی و فناوری گفت: تمرکز ششمین نمایشگاه و جشنواره گیاهان دارویی، فراورده‌های طبیعی و طب سنتی در بخش بین‌المللی و توسعه صادرات محصولات در این حوزه است.

یک کارشناس محیط زیست با تأکید بر لزوم انتقال "متان" از سایت‌های زباله گفت: لوله‌گذاری و هدایت متان در سایت‌های زباله می‌تواند به کاهش آلودگی هوا، جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای و گرمایش زمین و همچنین صرفه‌جویی در بخش انرژی کشور کمک کند.

وزارت آموزش و پرورش در بخشنامه‌ای، نکات مورد نیاز برای پیشگیری از شیوع آنفلونزا در مدارس را ابلاغ کرد.

نمایندگان مجلس جزئیات لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری را تصویب کردند؛ افزایش 30 درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور نیز در این مصوبه دیده شده است.

هوای امروز شهر تهران در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" است.

اگرچه وزارت بهداشت عللی همچون مصرف بی‌رویه و بدعهدی شرکت‌های تولیدکننده آنتی‌بیوتیک در عمل به تعهداتشان را علت کمبود آنتی‌یوتیک عنوان کرده اما تصمیمات دیرهنگام وزارت بهداشت باعث اتلاف منابع ارزی کشور با اجبار به واردات گسترده آنتی‌بیوتیک شده است.

مدیر عامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح با بیان اینکه نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک در مراکز طرف قرارداد این سازمان اجرا می‌شود؛ گفت‌: بودجه اختصاص یافته به بیمه نیروهای مسلح در قالب طرح دارویار معادل یک‌چهارم بودجه مورد نیاز بوده است.

سازمان جهانی بهداشت از افزایش موارد ابتلا به بیماری سل در جهان خبر داده است؛ در این مطلب به علائم بیماری سل و توصیه‌های بهداشتی به خانواده افراد مبتلا به این بیماری پرداخته‌ایم.

سخنگوی شورای شهر تهران از به تعویق افتادن ساماندهی دستفروشان پارک دانشجو در محدوده چهارراه ولیعصر (عج) خبر داد.

مرحله نخست ثبت نام کنکور 1402 آغاز شده است؛ کنکور از سال آینده فقط برای دروس تخصصی و دو نوبت برگزار خواهد شد.