یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

هوای امروز شهر تهران در شرایط "قابل قبول" قرار دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص جلسات هم‌اندیشی با شهردار تهران توضیحاتی ارائه کرد.

نتایج تحقیقات ناسا نشان می‌دهد که کاهش اندازه حفره لایه ازون در دو دهه گذشته سرعت بیشتری یافته است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: به دلیل آنفولانزا ممکن است به صورت محدود تعطیلی‌هایی داشته باشیم؛ البته این به معنی تعطیل شدن آموزش نیست و از شبکه شاد برای برگزاری کلاس‌ها استفاده خواهد شد.

مهارت‌آموزی به عنوان آموزش حرفه‌ای برای پیشبرد اهداف یک کشور و رفع مشکل بیکاری موضوعی مهم و استراتژیک در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود؛ در این مطلب مهارت‌آموزی در کشورهای آلمان، سوئیس و ژاپن مورد بررسی قرار گرفته است.

مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت نحوه فوت دکتر پریسا بهمنی را تشریح کرد.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، تعداد شهرهای قرمز کرونایی در کشور کاهش یافته است و نانوایی‌ها، بیشترین مکان مورد گزارش مردم برای ثبت شکایات بهداشتی بوده‌اند.

نیروهای یگان ویژه پلیس در ماموریت‌های خود در جریان اغتشاشات اخیر برای دقت و سرعت عمل بیشتر در برقراری نظم و امنیت از پهپادها استفاده می‌کنند.

اجتماع دهه هشتادی‌ها با عنوان "رفیق شهیدم" فردا با حضور 7 هزار دانش‌آموز در تبریز برگزار می‌شود.

از سال‌ها پیش، آرزوی دانشمندان "پژوهشگاه دانش‌های بنیادی" و محققان پژوهشکده نجوم این بوده که رصدخانه‌ای حرفه‌ای، مجهز و کاملاً ایرانی در کشور وجود داشته باشد؛ این مهم هم‌اکنون در حال محقق شدن بر روی قله 3600 متری "گرگش" است.

تعداد موارد جهانی ابتلا به بیماری "سل" برای نخستین بار در 20 سال گذشته افزایش یافته است.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات اغتشاشگران اخیر در تهران برگزار و در آن برای متهمی که با خودرو افسران پلیس را زیر گرفت و یک مامور را به شهادت رساند، اشد مجازات درخواست شد. همچنین در این دادگاه اقدامات یکی از لیدرهای اغتشاشات پاکدشت شرح داده شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با اجرای طرح تنفس جنگل‌ها از یک سو و نیاز صنایع کشور به چوب، واردات چوب لازم و ضروری است اما باید این امر ساماندهی شود تا هم خیال صنایع از بابت تأمین نیازشان راحت باشد و هم به جنگل‌های کشور آسیب نرسد.

یک کارشنان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه در کشورمان آنگونه که باید و شاید به مقوله حفظ و حراست از نسخ خطی توجه نشده است، گفت: این موضوع تا حدی است که امروزه شاهد نگهداری بسیاری از این میراث فرهنگی در موزه‌های کشورهای غربی هستیم.

سرپرست شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: آمار مسافران مترو در مهرماه سال جاری نسبت به مهرماه سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

محققان یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس با سرمایه‌گذاری 10 میلیارد ریالی موفق به ساخت محصولی تحت عنوان ربات شیارزن چاه عمیق با هدف احیاء و آبدهی مجدد چاه‌های عمیق شدند.