دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که سوزاندن ذخایر سوخت فسیلی باقی‌مانده جهان باعث انتشار 3.5 تریلیون تن گازهای گلخانه‌ای می‌شود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: 3 میلیون نفر در کشور داریم که جزو مشمولین غایب هستند.

«نیویورک‌تایمز» روز جمعه 16 سپتامبر (25 شهریور) مدعی شد که آیت‌الله خامنه‌ای، به دلیل بیماری، تمامی برنامه‌هایش را در هفته گذشته لغو کرده اما برخلاف دروغ این روزنامه آمریکایی، در هفته اخیر دو برنامه با حضور رهبر انقلاب برگزار شد.

یک کشاورز فلسطینی در حین انجام کار به صورت اتفاقی یک موزائیک به ابعاد 500 متر مربع که متعلق به دوران امپراتوری بیزانس است را کشف کرد.

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران به روند کُند بررسی و رفع خطر از 129 ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در برابر آتش سوزی، تذکر داد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید گزارشی از علل عدم راه‌ا‌ندازی مسیرهای خط اتوبوس و مینی‌بوس مدرسه (مطابق ماده یازدهم مصوبه برنامه عملیاتی ایمنی حمل و نقل دانش‌آموزان) اعلام شود.

عضو شورای شهر تهران با انتقاد از شرکت آب و فاضلاب تهران در ارتباط با ارسال برگه‌هایی مبنی بر اخطار قطع فوری آب به درب برخی از منازل شهروندان تهرانی گفت: این ادبیات سخیف است.

رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس گفت: نمایندگانی از 18 شرکت عضو پارک فناوری پردیس در نمایشگاه محصولات فناور ایرانی در ونزوئلا حضور دارند تا نمونه محصولاتشان را برای فروش به طرف ونزوئلایی معرفی کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از ورود اتوبوس‌های جدید به پایتخت تا پایان شهریورماه جاری خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی شهرستان دامغان با اشاره به ساخت‌و‌ساز یک بنا در اطراف مسجد تاری‌خانه دامغان گفت: مالک این ساختمان هم‌اکنون در حال ساخت یک طبقه مازاد بر پروانه ساختمانی صادر شده است که موجب آسیب به حریم منظری این بنا شده است.

مرکز اطلاع‌رسانی رسانی پلیس تهران طی اطلاعیه‌ای عزل سرهنگ میرزایی از ریاست پلیس امنیت اخلاقی را تکذیب کرد.

رئیس سازمان سنجش از اعلام نتایج پذیرفته‌شدگان نهایی کنکور 1401 در رشته‌های تحصیلی با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی خبر داد.

زن میانسال که در غرب تهران همسرش را به قتل رسانده بود، توسط کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی دستگیر شد و به جنایت هولناک خود اعتراف کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: به هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی دادگستری دستور داده شده که تمامی اتفاقات رخ داده برای مرحومه امینی را از زمان بدو احضار ایشان تا انتقال به بیمارستان با دقت بررسی کنند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی با حکم رئیس‌جمهور به عنوان سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منصوب شد. آیا با حضور معاون جدید، مشکلات استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و نوآور حل خواهد شد؟