دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

140 نفر از فعالان رسانه‌ای از رویکرد حمایتی قوه قضائیه درباره تلاش و گزارش‌گری فساد در رسانه‌ها تقدیر و تشکر کردند.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور از صدور 5 میلیون کارت ملی هوشمند تا 3 ماه آینده خبر داد و گفت: با صدور این تعداد کارت، پرونده کارت‌های ملی هوشمند بسته خواهد شد.

مریخ‌نورد استقامت ناسا نمونه‌های جالبی از سنگ مریخ را جمع‌آوری کرده است که این نمونه‌ها می‌تواند شواهدی از حیات باستانی در سیاره سرخ باشد.

در یکی از آیین‌نامه‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان آمده است که واحدهای صنعتی مشمول موظف‌اند سالانه معادل درصد مشمول از برق مورد نیاز خود را از طریق احداث نیروگاه‌های تجدید‌پذیر تأمین کنند.

عضو هیئت علمی دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران گفت: بی‌تدبیری، سوء مدیریت، زیاده‌خواهی وسهم‌طلبی مدیران در 3 دهه گذشته بود که منجر به تصویب پروژه‌های مختلف در قالب سدسازی و احداث میان‌گذر شهید کلانتری شد و شرایط فعلی دریاچه ارومیه را رقم زد.

سازمان پزشکی قانونی پس از مشخص شدن نتیجه آزمایش‌های تخصصی انجام شده، گزارش خود از علت فوت خانم "مهسا امینی" را به مراجع قضائی اعلام خواهد کرد.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا با اشاره به آغاز بازگشت زائران عتبات عالیات چند روز قبل از اربعین حسینی به میهن اسلامی از روان بودن جریان بازگشت زوار بدون هیچگونه رخداد امنیتی خبر داد

نمایشگاه‌های صنایع دستی از چهار روز مانده به اربعین حسینی در مرزهای مهران و خسروی در استان های ایلام و کرمانشاه برگزار شده است.

سخنگوی جمعیت خدمت‌گزاران به زائران پیاده امام رضا (ع) گفت: تمام زائرانی که درقالب کاروان‌های پیاده ثبت نام کرده و در دهه آخر ماه صفر به مشهد مقدس مشرف خواهند شد، بیمه می‌شوند.

در پی انتشار اخباری مبنی بر آسیب به یکی از تابلوهای مجموعه جهانی گلستان، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد که این تابلو مورد بررسی فنی و آسیب‌شناسی دقیق قرار می‌گیرد.

یک کارشناس حیات وحش گفت: متخلفانی که برای کسب سود به قاچاق سنجاب ایرانی روی آروده‌اند، علاوه بر کشتار سنجاب‌ها، سبب نابودی جنگل‌ها زاگرس نیز می‌شوند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: نمونه‌های لازم از بافت‌ها و اعضای داخلی بدن مهسا امینی برداشته و به آزمایشگاه‌های تخصصی ارسال شد.

رییس کل دادگستری تهران از نماینده ویژه وزیر کشور و پزشکی قانونی خواست هرچه سریعتر گزارش های خود را به قوه قضاییه ارسال کنند تا روند بررسی پرونده خانم مهسا امینی تسریع شود

معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، از دستگاه های ذیربط خواست تا تحقیقات و بررسی های لازم در مورد علت فوت این دختر جوان با دقت و سرعت انجام شود و نتایج آن با شفافیت در اختیار افکار عمومی قرار گیرد.

مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ درخصوص خانم "مهسا امینی" اطلاعیه‌ای صادر کرد.

هیات نظارت بر حفظ حقوق شهروندی بر اساس دستور رئیس کل دادگستری استان تهران مامور به انجام بازرسی و بررسی‌های لازم در خصوص علل و چگونگی بروز عارضه جسمی برای خانم مهسا امینی شد.