دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری دوره های مشاوره برای دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

یکی از اقداماتی که می‌تواند از بروز کلاهبرداری‌های ملکی جلوگیری کند، ایجاد سامانه‌های جامع ثبت معاملات ملکی است؛ اما با وجود وعده‌های مسئولان و رونمایی از سامانه "سند من" این نوع تخلفات همچنان از مردم قربانی می‌گیرد.

یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه دستگاه‌های انفجار الکتریکی در معادن، تجهیزاتی ساخته است که بیش از 98 درصد تجهیزات انفجاری ایران‌ساخت را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به پیگیری این شرکت به منظور گسترش فضاهای فرهنگی و گردشگری در پهنه جنوب شهر تهران گفت: با همکاری شهرداری منطقه 20 احیا و بهسازی محیطی پروژه محدوده تاریخی چشمه علی شهرری در دستور کار است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مبنای بودجه سال جاری نقشه آمایش سرزمین است که دستاوردی بزرگ و گامی رو به جلو محسوب می‌شود؛ در حقیقت بر مبنای واقعیت سرزمین به بودجه کشور سمت و سو داده شده است.

یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری خراسان در حوزه معدن "دستگاه فلزیاب کانوایر" را ساخته است که قابلیت تشخیص فلزات مزاحم مانند ناخن لودر، ضایعات پروفیل آهنی و... در انواع کانوایر و حتی کانوایرهای حمل سنگ آهن را دارد.

رئیس سازمان بهزیستی از افزایش پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی معلولان خبر داد و گفت: با استمرار تفاهم‌نامه فی‌مابین بیمه سلامت و بهزیستی، خدمات بیمه‌ای از 8 خدمت به 59 خدمت خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از پیشنهاد این سازمان برای ارائه خدمات بیمه تکمیلی به معلولان در ارتباط با خدمات توانبخشی خبر داد.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور به برخی سؤالات پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری سال 1401 در مورد تغییر رشته و انتقال پذیرفته‌شدگان، اشتباه در تعیین رشته و تناقض معدل ابرازی در پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی پاسخ داد.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال آموزش‌ها کاملاً حضوری است و تصمیمی برای آموزش مجازی نداریم.

یک کارشناس افغانستانی می‌گوید: عدم پرداخت حق‌آبه ایران از رود هیرمند توسط طالبان به دلیل مشکل کارشناسی است و نه دیدگاه‌های سیاسی. طالبان توانایی لازم برای مدیریت آب را ندارد و کسانی که در رأس امور هستند، دانش و آگاهی کافی در این زمینه را ندارند.

در پی ایجاد بحران انرژی در اروپا، وزیر فرهنگ فرانسه از خاموشی زودهنگام موزه‌های "لوور"، "ورسای" و همچنین سایر اماکن تاریخی و دیدنی پاریس به منظور مقابله به افزایش هزینه‌های برق مصرفی در این کشور خبر داد.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در دیدار با سفیر دانمارک در تهران از رویکرد دوگانه اتحادیه اروپا و برخی کشورهای اروپایی در قبال موضوعات حقوق بشری انتقاد کرد.

مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: سرپرست دادسرای ارشاد در سال 98 نه تنها برکنار نشد بلکه ارتقای قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد.

متخصصین نرورادیولوژی هیأت بورد رادیولوژی درباره تصاویر «سی تی اسکن» منتشر شده از مرحومه مهسا امینی اعلام کردند: احتمال خونریزی مغزی منتفی است.

یک شرکت فناور مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، وب‌اپلیکیشنی را ساخته است که در حوزه معدن و اطلاعات مکانی است که تمام داده‌های معدن را جمع‌آوری و یکپارچه می‌کند.