سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

در حاشیه نمایشگاه گزیده‌ای از دستاوردهای شاخص پژوهش، فناوری و نوآوری جهاد دانشگاهی به میزبانی سازمان برنامه و بودجه، بومی‌سازی ساخت لوله مغزی سیار (coild tubing) در قالب قرارداد ساخت بار نخست دستاورد شاخص جهاد دانشگاهی تهران اعلام شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در نخستین جلسه "قرارگاه پیشگیری و مقابله با سرقت‌های خشن" گفت: در پنج ماهه ابتدایی امسال در مقایسه با سال گذشته سرقت‌های توأم با خشونت و عنف با 13 درصد افزایش همراه بوده است.

با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از محصولات جدید شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس در حوزه پتروشیمی رونمایی شد.

نخستین مجمع عمومی مجمع خیرین "یاریگران زندگی" با هدف بازاجتماعی کردن معتادان برگزار شد و اعضای هیئت امنای آن انتخاب شدند.

آژانس محیط زیست انگلیس اعلام کرد: 11 منطقه از 14 منطقه در این کشور اکنون تحت تأثیر خشک‌ترین شرایط در 90 سال اخیر خود قرار گرفته‌اند! تقریباً نیمی از 27 کشور اتحادیه اروپا تحت هشدار خشکسالی قرار دارند و شرایط در فرانسه، آلمان، هلند و... بدتر شده است.

کارشناس تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: باید برنامه حفاظت از زیستگاه را با قدرت ادامه دهیم و با توجه به اینکه جمعیت یوزپلنگ ایرانی به شدت کم شده است، برنامه تکثیر در اسارت نیز باید ادامه پیدا کند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به نگرانی‌های جدی درباره اجرای مصوبه جدید کنکوری گفت: "سردرگمی" بدترین اتفاقی است که در مصوبه جدید کنکوری برای دانش آموزان رخ داد و استرس بسیاری به آنها تحمیل کرده است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در جریان ملاقات مردمی و بررسی یک پرونده که دارای شائبه فساد است، دستور لغو ابلاغ یک قاضی تعزیرات در شیراز را صادر کرد.

مدیرعامل تعاونی مطبوعات کشور با اشاره به موانع اجرایی شدن قانون بازنشستگی 20 ساله خبرنگاران گفت: بازنشستگی 20 ساله کمترین امتیازی است که می‌توان در قبال خدمات خبرنگاران ارائه کرد

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از برنامه ریزی برای واردات خودروهای روز امدادی خبر داد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از پرداخت افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح از شهریور ماه خبر داد و گفت: معوقات بازنشستگان نیز در آینده پرداخت می‌شود.

قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور گفت: قضات رسیدگی‌کننده به پرونده‌های سازمان بازرسی کل کشور هر جا که نیاز به ارجاع امر به کارشناسی باشد، از کارشناسان معاضدتی مرکز وکلای قوه قضائیه استفاده کنند.

دستگاه تبدیل زباله به سوخت کمکی RDF که به همت یک شرکت دانش‌بنیان و با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی طراحی و ساخته شده است، در یک نیروگاه زباله‌سوز به بهره‌برداری رسید.

با رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، الزام پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون استخدامی آموزش‌و‌پرورش به سپردن تعهد کتبی مبنی بر 10 سال خدمت در محل جغرافیایی مورد تقاضا خلاف قانون است.

رئیس قوه قضائیه در دیدار با اعضای شورای عالی نظام پرستاری از جامعه پرستاران کشورمان به دلیل مجاهدت‌هایی که در روند درمان بیماران از خود نشان می‌دهند، قدردانی کرد.

وزیر برنامه‌ریزی پاکستان گفت: کشورهای غربی مسئول وقوع تغییرات اقلیمی و تشدید سیل هستند و به همین دلیل باید مسئولیت کمک به سیل‌زدگان پاکستان را بر عهده بگیرند.