سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

نتایج آزمون کارشناسی ارشد اعلام شد و 138 هزار و 665 نفر در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم و 120 هزار و 915 نفر در دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شدند.

رئیس دستگاه قضا گفت: در حال حاضر اولویت اصلی، شناسایی و دستگیری سریع سارقان خشن است؛ این افراد باید بدانند که جامعه ما جای ایجاد ناامنی نیست.

رئیس پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری عدم بهره برداری از دانش گذشتگان را موجب خسران متعدد بشر امروز در برابر بلایای طبیعی عنوان کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور به معاون راهبردی این سازمان مأموریت داد تا هرچه سریع‌تر با تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان دیوان عدالت اداری و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، آسیب‌شناسی لازم را برای احصای بسترهای فساد انجام دهد.

گزارش یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری "اینوتکس 2022" منتشر شد و آمار‌ها نشان می‌دهد در جریان نمایشگاه اینوتکس 2022 سرمایه 400 میلیارد ریالی برای استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان جذب شده است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: قرار مجرمیت و کیفرخواست سارق مسلح بزرگراه نیایش با اتهام "محاربه" صادر و این پرونده امروز به دادگاه ارسال شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نظر قانونگذار در پذیرش داوطلبان آزمون وکالت بر ملاک قرار دادن نمره تراز است و با تأیید استفساریه از سوی شورای نگهبان، مرکز وکلای قوه قضائیه مکلف می‌شود اسامی پذیرفته‌شدگان را بر اساس تراز اعلام کند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در دو سال کرونا نسخ تجویزی غربی بود، گفت: ما نیروهای توانمندی در سلامتکده‌های طب سنتی داریم که این توانمندی باید به کشورهای دیگر معرفی شود.

موشک 98 متری و غول پیکرSLS ناسا علی‌رغم برخوردهای زیاد صاعقه به سکوی پرتاب، امروز یک کپسول بدون خدمه را به ماه خواهد فرستاد. این موشک در قالب مأموریت Artemis 1 به سمت کره ماه پرتاب خواهد شد.

وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: اگر نتایج آزمون تیمز و پرلز هم نبود، چطور می‌توانستیم به نتایج تلخ، عملکرد ضعیف دانش آموزان پی ببریم، برای رصد وضعیت علمی دانش‌آموزان سنجش ملی نداریم.

یک کارشناس حوزه اقتصادی گفت: مسئولین باید مراقب راه‌های گریز ایرلاین‌ها برای فروش بلیت با قیمت نجومی در زمان اربعین حسینی باشند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: متأسفانه امروز در سطح جهان شاهد سیاسی شدن حقوق بشر، رویکردهای دوگانه و تبعیض‌آمیز برخی کشورها در قبال حقوق بشر هستیم که به نقض حقوق ملت‌ها انجامیده است.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

شهردار منطقه 9 از اجرای طرح جهادی بازرسی HSE در بوستان‌ها و فضاهای سبز غرب تهران به منظور پیشگیری از حوادث و ایمن سازی خبر داد.

یک معلم گفت: سنگ بنای تعدیل نیرو با یک محاسبه اشتباه در دوران وزارت آقای فانی گذاشته شد همچنین برای تحقق عدالت آموزشی نیازمند شکل‌گیری جنبش اجتماعی هستیم.

چین نخستین نیروگاه مجازی خود را راه‌اندازی کرد؛ این نیروگاه اکنون به 14 خروجی شامل ذخیره‌سازی انرژی توزیع شده، مراکز داده، ایستگاه‌های شارژ و سیستم مترو با ظرفیت 870000 کیلووات، معادل ظرفیت نصب شده یک نیروگاه زغال سنگ بزرگ متصل است.