سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس انجمن داروسازان تهران با بیان اینکه در زمان حاضر تنها از 5 درصد ظرفیت صادراتی صنعت داروسازی استفاده می‌شود، گفت: صنعت داروسازی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کارنامه موفقی از خود به جا گذاشته است.

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان، درخصوص رسیدگی‌های ضروری به خانواده‌های بدون سرپرست زندانیان ایرانی خارج از کشور تفاهم کردند.

تعداد شهرهای قرمز کرونا در کشور کاهش یافته است؛ در هفته گذشته 1017 واحد صنفی متخلف نیز به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی پلمب شده‌اند.

دبیر قرارگاه ملی جمعیت وزارت آموزش و پرورش گفت: موافقت با انتقال استثناء همکاران ذی‌نفع برای شاخص‌های ازدواج و فرزندآوری انجام شده است.

دانش‌آموزان ایرانی در المپیادهای علمی جهانی 2022 توانستند در مجموع 20 مدال طلا، 9 نقره و 3 برنز کسب کنند.

چین موشک Long March-2D حامل یک ماهواره با کاربردهای سنجش از دور را به فضا پرتاب کرد که این موشک از مرکز پرتاب ماهواره تایوان در استان شانشی چین پرتاب شد.

تایکونوردان (فضانوردان چینی) که در ایستگاه فضایی چین زندگی می‌کنند، جو زیر پایشان است و بنابراین به محافظت بیشتری در برابر تشعشعات خورشیدی نیاز دارند اما ابتدا به یک ماشین برای دیدن تشعشعات نیاز دارند که به آن آشکارساز ذرات پرانرژی یا EPD می‌گویند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه روز گذشته را اعلام کرد.

دادستان تهران در بازدید از انبارهای گمرک تهران در واکنش به نگهداری برخی از کالاها در این انبار که برای 15 یا 16 سال گذشته است، گفت: برای کالاهایی که به انبار گمرک ارجاع می‌شود مبالغ ارزی پرداخت شده و امانات مردم است که باید زود تعیین تکلیف شوند.

رئیس قوه قضائیه با انتشار پیامی ارتحال آیت‌الله ناصری، را تسلیت گفت این مجتهد و استاد اخلاق صبح امروز دار فانی را وداع گفت.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ما برای مهار گرد و غبار در قالب یک دیپلماسی فعال با کشورهای منطقه گفت‌وگو کردیم که امضای 5 تفاهم‌نامه، ایجاد سازمان منطقه‌ای محیط زیست و فعالیت صندوق منطقه‌ای محیط زیست از نتیجه این اقدام ما بوده است.

کلاهبرداران در واتساپ با شیوه و شگرد برنده شدن در قرعه کشی برنامه‌های تلویزیون و رادیو از مردم کلاهبرداری می‌کنند اما چطور؟!

بنابر اعلام شهردار تهران قرار است شنبه هر هفته و در قالب پویش "شنبه‌های افتخار و امید" پروژه‌های کلان مقیاس در تهران به بهره‌داری برسد که در همین راستا، پروژه 70 هزار مترمربعی "پایانه مترو اکباتان" پس از 14 سال به بهره‌برداری رسید!

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد اگر انتشار گازهای گلخانه‌ای با نرخ رشد فعلی ادامه یابد، نزدیک به 90 درصد از همه گونه‌های دریایی تا پایان قرن در معرض خطر انقراض قرار خواهند گرفت.

تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و انستیتو پاستور ایران با هدف افزایش همکاری‌ها در حوزه تولید واکسن و کیت‌های تشخیصی و تشخیص و درمان سرطان، امضا شد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از وقوع تیراندازی و یک فقره سرقت نافرجام توسط چهار سارق در خیابان میرداماد خبر داد.