چهارشنبه 18 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

داوطلبان آزمون وکالت فوق‌العاده مرکز وکلای قوه قضائیه روز دوشنبه منتشر می‌شود. ملاک برای تعیین یک درصد حائزان بالاترین رتبه در این آزمون "نمره خام" است.

کانون وکلای دادگستری زنجان در اعتراض به اجرای قانون تسهیل صدور مجوزها، ارائه خدمات حقوقی رایگان به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی زنجان را تعلیق کرد!

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از وقوع یک آتش‌سوزی در انبار لوازم یدکی خیابان ملت خبر داد.

دبیر جشنواره نقد برتر قوه قضائیه گفت: استقبال دانشگاهیان و مراکز علمی علت تأخیر در برگزاری اختتامیه این جشنواره است. اختتامیه جشنواره مهرماه برگزار می‌شود.

مهندسان چینی در حال مونتاژ یک ساختار کروی پلکسی و ساختار هسته‌ای برای نسل بعدی آشکارساز نوترینو در رصدخانه زیرزمینی نوترینو جیانگمن (JUNO) چین هستند. این سازه با ضخامت دیواره 120 میلی متر و وزن بیش از 600 تن، بزرگ‌ترین سازه تک پلکسی در جهان است.

مدل به‌روز شده هواپیمای بدون سرنشین Rainbow-4 (پهپاد)، یکی از نخستین سری پهپادهای خورشیدی چین، نخستین پرواز خود را در 17 آگوست 2022 به مدت 15 ساعت به پایان رساند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن انتقاد از بی‌کیفیت بودن اتوبوس‌های داخلی گفت: 50 دستگاه اتوبوس دست دوم وارد گمرک شده است که پس از ترخیص وارد چرخه حمل و نقل خواهند شد.

وزیر بهداشت با بیان این‌که 50 میلیون دوز واکسن ذخیره در کشور داریم، گفت: از آذرماه 1400 تا امروز تنها 11 هزار فوتی داشته‌ایم و افراد ضدواکسن باید بدانند که این مسئله از تاثیرات واکسیناسیون است.

معلمانی که پس از ارزیابی نخست حداقل امتیاز لازم برای احراز رتبه آموزشیار معلم را کسب نکنند از تاریخ عدم احراز رتبه و با اعلام هیئت ممیزه ذی‌ربط برای مدت یک سال از فوق‌العاده رتبه آموزشیار معلمی برخوردار خواهند شد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: میانگین سن اعتیاد در ایران 24 سال است، این در حالی بوده که میانگین جهانی 19 سال است.

موشک فالکون 9 "اسپیس ایکس" 53 ماهواره اینترنتی را از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا ایالات متحده، 19 پرتاب کرد.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: تعداد ورودی دیوان عالی کشور در سال 1400 بیش از 96 هزار پرونده بوده که 90 هزار آن مختومه شده است. هر سال بیشتر می‌شود و باید برای آن فکری کنیم و کاهش آن راهی ندارد جز اصلاح قانون.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به صدور احکام جدید حقوق بازنشستگان سایر سطوح این سازمان براساس افزایش 38 درصدی گفت: زمان و نحوه پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان بابت ماه‌های قبل اعلام خواهد شد.

در جلسه شورای آموزش و پرورش استان تهران به موضوع افزایش جمعیت دانش‌آموزان اتباع و کمبود معلم و مدرسه در شهرستان‌های تهران اشاره شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) از کمک 360 میلیارد تومانی خیرین در دهه اول محرم در قالب پویش "اطعام و احسان حسینی" به کمیته امداد خبر داد.