چهارشنبه 18 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش درباره آموزش ارزیابان و فرایند بررسی صلاحیت معلمان توسط آنها توضیحاتی داد.

سرپرست اداره کل حراست سازمان حفاظت محیط زیست درباره انتشار یک فایل صوتی تقطیع شده از سخنان او در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت استان تهران توضیحاتی ارائه کرد.

نایب‌رئیس شورای شهر تهران در واکنش به قطع و خشکاندن درختان در پایتخت گفت: قطع و خشک‌کردن درختان احتمالاً یک سناریو باشد.

با وجود افزایش چشمگیر تعداد شهرهای قرمز کرونا در کشور، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یافته و تنها 21 درصد مردم در اماکن عمومی کشور از ماسک استفاده می‌کنند.

عربستان سعودی موفق شد تا از روش تکثیر و پرورش در اسارت 2 توله "پلنگ عربی" را به جمعیت این گونه در حال انقراض اضافه کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از رایزنی با وزارت راه و شهرسازی برای ساخت 14 هزار واحد مسکونی مخصوص خبرنگاران خبر داد.

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده کودهای میکروبی و زیستی گفت: متأسفانه وضعیت کشاورزی ما اصلاً خوب نیست و اگر با این وضعیت حمایتی تعداد شرکت‌های این حوزه به 10 هزار تا نیز برسد کاری از پیش نخواهیم برد!

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: عزیزانی که در صنعت کار می‌کنند بدانند اینکه خط تولیدی را از خارج از کشور بیاوریم به معنای مهاجرت نخبگان کشور است! بخش خصوصی که صنایع بزرگ را در اختیار دارد باید از بچه‌های نخبه کشور حمایت کند.

هفتمین دوره انتخابات کانون سردفتران و دفتریاران برگزار شد و نفرات برتر در دو گروه سردفتران و دفتریاران برای راهیابی به هیئت مدیره این کانون انتخاب شدند.

فرمانده کل انتظامی کشور در حاشیه رزمایش یگان‌های ویژه از حضور 30 هزار پلیس در مرزهای رسمی جهت ارائه خدمات‌رسانی به زائرین اباعبدالله الحسین (ع) خبر داد.

وصول گزارش‌هایی مبنی بر آبیاری مزارع کشاورزی جنوب تهران با پساب آلوده، موجب شد تا رئیس سازمان بازرسی کل کشور با فراخواندن بازرسان مربوطه به تصفیه‌خانه جنوب تهران برود و وضعیت تصفیه فاضلاب را مورد ارزیابی و پایش قرار دهد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه روز گذشته را اعلام کرد.

متاسفانه تبادل ارز ایران و عراق بر مبنای دلار صورت می‌گیرد و این امر سبب عدم ثبات برنامه‌ریزی برای زائران شده است در حالی که می‌توان با ایجاد یک قرارداد مبنا و تبادلات دو کشور بر مبنای ارز یکدیگر این مسئله را حل کرد.

جام‌جهانی فوتبال از 30 آبان تا 27 آذر 1401در کشور قطر برگزار می‌شود که با توجه به محدودیت ظرفیت اقامت در این کشور، برپایی "چادرهای بادیه‌نشین" با کرایه 350 پوند در هر شب، راهکار قطری‌ها برای جبران کمبود اقامتگاه در این کشور است!

آیا نویسنده همانطور که در یادداشت خود ادعا کرده بر اهمیت موضوع فرزندآوری واقف است و تنها نگران حل مشکلات معیشتی مردم است؟ و یا قصد دارد مانند تمام سالهای قبل، بارداری و فرزندآوری را امری نامطلوب و باعث رنج و ظلم به زنان و طبقه ضعیف معرفی کند؟!

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه اصلاح سهمیه‌های کنکور ضروری است، گفت: امسال پیش‌بینی شده با رتبه 120 هزار هم در برخی از سهمیه‌ها قبولی پزشکی داشته باشیم! اگر شهامت دارید و خواهان اقدام اساسی هستید، به سراغ "اصلاح سهمیه‌های کنکور" بروید.