چهارشنبه 18 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

معاون بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی با بیان اینکه پرسه سگ‌های ولگرد در سطح شهرها به معضلی جدی تبدیل شده، هشدار داد: مدفوع سگ‌ها می‌تواند باعث ابتلا به بیماری خطرناک"کیست هیداتید" در انسان و ایجاد کیست در مغز، چشم، کبد و کلیه شود.

رئیس انستیتو پاستور ایران ضمن تشریح جزئیات شناسایی نخستین مورد ابتلا به آبله میمونی در کشور، از ارسال کیت غربالگری این بیماری به آزمایشگاه‌های منتخب در 14 قطب آزمایشگاهی کشور خبر داد.

دبیر ستاد معرفی و آموزش میراث فرهنگ، برگزاری تورهای ادبی فرهنگی که با نام فرهیختگان، شعرا و نویسندگان پیوند خورده را الزامی دانست.

وزیر میراث فرهنگی یکی از مهمترین مطالبات در اوج دوران شیوع کرونا را ایجاد امکان حضور گردشگران خارجی در کشور از طریق صدور مجدد روادید دانست و گفت: این مهم در آبان ماه سال گذشته تحقق یافت و از آن زمان تا کنون 2 میلیون و 900 گردشگر خارجی وارد کشور شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت از مشاهده اولین مورد آبله میمونی در کشور خبر داد.

بیلبوردهای علی کریمی در تبلیغات یک شرکت آرایشی بهداشتی به دلیل عدم طی فرایند اخذ مجوز و به دلیل اهانت وی به شعائر حسینی جمع‌آوری شد.

در آستانه اربعین حسینی، شهردار تهران و شهردار کربلا تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند؛ شهردار تهران از آمادگی شهرداری برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد.

عملیات اجرایی شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) با اعتبار بیش از 1300 میلیارد تومان با حضور شهردار تهران، بزودی در منطقه 9 آغاز می‌شود.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت با اشاره به اینکه تعداد مالباختگان یک شیوه سرقت اینترنتی فراتر از تعداد مالباختگان دیگر پرونده‌های سایبری شد است، در خصوص این شیوه کلاهبرداری از طریق "حواله‌های پایا و ساتنا" هشدار داد.

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: 71 درصد سرقت‌ها در پایتخت کشف می‌شود.

پویش "مهر، مهربانی می‌خواهد " با هدف تأمین لوازم‌التحریر دانش‌آموزان بی‌بضاعت در مناطق محروم کشور توسط موسسه خیریه نیکان آغاز شد.

معاون دادستان تهران از تخریب 12 هکتار از ابنیه ساخته شده غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه فرحزاد خبر داد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری جائل مهر‌های قضایی و دولتی خبر داد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای در غرب تهران خبر داد.

رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان اینکه در سال 1430 یک‌سوم جمعیت ایران پیر خواهد شد، گفت: سال 1370 بانک جهانی به شرط اجرای برنامه تنظیم خانواده وام 140 میلیون دلاری به ایران داد.

مشکل چند ساله شهروندان محدوده میدان شهید طهرانی‌مقدم سعادت‌آباد در عملیاتی شبانه رفع شد.