چهارشنبه 18 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

فرآیند انتخاب مشاور برای مطالعات طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در سازمان حمل و نقل و ترافیک آغاز شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از تعویض 60 یونیت پل‌های عابر مکانیزه در پایتخت خبر داد.

براساس اعلام مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال تعداد ولادت‌های ثبت شده برحسب چند قلوزایی در سال 1402 ثبت شده است که در این بخش تهران در سال 1402 رکوردار چندقلوزایی در کشور بوده است.

بزرگترین پل غیرخودرویی کشور همزمان با روز ارتش جمهوری اسلامی به رنگ پرچم ایران در می‌آید.

مرد جوانی که برای 50 میلیارد تومان تتر از سوی 3 نفر هدف آدم‌ربایی قرار گرفت با اقدامات ماموران پلیس تهران، آزاد شد.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به ساماندهی کودکان کار گفت: این افراد به دو گروه دارای خانواده ایرانی و اتباع دسته‌بندی می‌شوند و بنا بر برنامه‌ریزی کودکان کار اتباع با همراهی اداره مربوطه رد مرز می‌شوند.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت ازرشد 25 درصدی صادرات مکمل‌های غذایی در سال 1402 خبر داد.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تولید 250 میلیون عدد مکمل و فرآورده گیاهی در ایران رقم صادرات محصولات و فرآورده های طبیعی و طب سنتی را 13 میلیون دلار اعلام کرد.

محققان دانشگاه تهران موفق به شناسایی و ارزیابی کارایی مایع و جامد حاصل از پیرولیز برگ نخل خرما برای کاربری در کشاورزی شدند.

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان داروها و فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران گفت: بیش از 1200 گیاه دارویی داریم که از این تعداد صرفا از 300 گیاه، دارو ساخته شده است.

بنا بر اعلام مسئولان شهری، شهرداری تهران با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی برخورد قاطع خواهد کرد.

سازمان تأمین اجتماعی فهرست و دستمزد فعالیت‌های مشمول دستمزد مقطوع صنوف برای سال 1403 را اعلام کرد.

رئیس سازمان غدا و دارو گفت: برخی عطاری‌ها اقلام غیرمجاز را با سوءاستفاده از ناآگاهی مردم به فروش می‌رسانند.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از افزایش 32 درصد اعزام زائران عتبات در دوره‌های نورزی و ماه رمضان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

مرکز تحقیقات و فناوری دو شرکت فعال در حوزه تولید واکسن‌های پلی ساکاریدی و ایمپلنت‌های ارتوپدی با حضور معاون اول و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در پارک فناوری پردیس افتتاح شد.

پژوهشگاه هوا و فضا ذیل وزارت علوم تشکیل و آغاز به کار کرد. از جمله اهداف پژوهشگاه می‌توان به شناسایی و معرفی فناوری‌های هوافضایی و همکاری با سازمان‌ها و نهادهای مربوط برای دستیابی به آخرین دستاوردهای پژوهشی در زمینه هوافضا اشاره کرد.