پنج‌شنبه 12 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت 5200 میلیارد تومان از مطالبات مراکز دولتی و دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در ماه گذشته و پرداخت 4300 میلیارد تومان از مطالبات مراکز غیردولتی و خصوصی طرف قرارداد این سازمان در روزهای اخیر خبر داد.

داروخانه 13 آبان یکی از داروخانه‌های پرمراجعه پایتخت است که روزانه شاهد مراجعه تعداد بالای بیماران خاص و صعب‌العلاج است؛ داروخانه‌ای که به محلی برای مضاعف کردن رنج بیماران و خانواده آنها تبدیل شده است!

یک راکب پیک موتوری با 8 ضربه چاقو در یوسف‌آباد به قتل رسید.

یک کارشناس مسائل روسیه گفت: روس‌ها در شرایط فعلی یکی از مقاصد گردشگری خود را کشور ایران معرفی کردند، اما در کشورمان زیرساخت‌های مناسب و مقتضی برای استفاده از این فرصت مهیا و فراهم نشده است.

شهردار تهران از مذاکره و گفت‌وگوی خود با وزیر نفت درخصوص موضوع حمل و نقل و برقی کردن وسایل حمل و نقل خبر داد.

رئیس کنگره «نگاهی جامع بر درمان ناباروری؛ از تشخیص تا تولد نوزاد سالم» گفت: تعداد فرزندان حاصل از روش‌های کمک باروری طبق آخرین گزارش از 8 میلیون نفر در جهان فراتر رفته است.

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا به موضوعات مختلفی از جمله وضعیت آلودگی هوا، ارسال نامه به سران سه قوه در خصوص این مسئله و همچنین تعیین تکلیف پروژه‌های عمرانی و نصب تابلوهای روزشمار یا ماه‌شمار در پروژه‌ها پرداختند.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا از کشف 49 میلیارد ریال ارز قاچاق در فرماندهی پلیس فروگاه های پلیس پیشگیری خبر داد.

دانشیار دانشگاه تهران از دستیابی به فناوری ساخت لایه‌های ابرجاذب نور در دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران خبر داد و برای تجاری‌سازی این دستاورد اعلام آمادگی کرد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: یادم هست زمانی آقای زنگنه وزیر سابق نفت قول داد به همان میزانی که صرفه‌جویی در بنزین در شهر ایجاد شود به همان نسبت وزارت نفت اعتبار جهت خرید اتوبوس و... به شهرداری بدهد اما این مسئله به فراموشی سپرده شد و عملیاتی نشد!

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: خیرین ساکن خارج از کشور می‌توانند در همه بخش‌ها به‌ویژه در زمینه تجهیز مدارس به ما کمک کنند.

بر اساس جدیدترین تصاویر ماهواره‌ای سازمان فضایی ایران، مساحت دریاچه ارومیه از آذر ماه سال 1400 تا آذر ماه سال جاری بیش از 1500 کیلومترمربع کاهش داشته و به 530 کیلومتر مربع رسیده است!

شهید احمدی روشن شب قبل از شهادت به یکی از همکاران خود گفت: "به حضرت عباس قسم اگر این کار را انجام دهم من را می‌زنند! زیرا دیگر هیچ کاری در جمهوری اسلامی در بخش هسته‌ای نمانده که انجام نداده باشم و دیگر هیچ راهی برایشان (معاندان) نگذاشته‌ام."

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در نظر گرفتن خطوط ویژه در هنگام ساخت تمامی بزرگراه‌های جدید، باعث جابه‌جایی تعداد بیشتری از مردم به وسیله ناوگان اتوبوسرانی می‌شود.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران وضعیت ترافیک معابر بزرگراهی و اصلی تهران در صبح روز یکشنبه یازدهم دی را تشریح کرد.

سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با آذر و توران گفت: توله‌ها در 6 هفتگی، به وزن 1800 گرم رسیده‌اند؛ بخش ویژه‌ای در اداره کل محیط زیست سمنان برای نگه‌داری آذر و توران در نظر گرفته شده و آن‌ها به تهران منتقل نمی‌شوند.