پنج‌شنبه 12 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس پلیس پایتخت بزرگ از بازداشت 119 اخلالگر ارز در تهران خبر داد.

سال گذشته میلادی شلوغ‌ترین سال پرتاب موشک‌های اسپیس‌ایکس بوده است؛ در سال 2020، اسپیس‌ایکس به رهبری ایلان ماسک در مجموع به 26 پرتاب دست یافت، در حالی که سال گذشته 31 موشک به آسمان فرستاد که همه مأموریت‌ها شامل موشک قابل اعتماد فالکون 9 بود.

سخنگوی ستاد ملی کرونا، با توجه به احتمال افزایش موارد بیماری کرونا در هفته‌های آینده در کشور، از آمادگی مراکز درمانی و تیم‌های واکنش سریع برای شرایط احتمالی گسترش بیماری و تامین داروهای مورد نیاز و تشدید مراقبت‌های مرزی خبر داد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران اعلام کرد: نتایج آزمون سردفتری 1401 تا 5 بهمن از سوی سازمان سنجش منتشر می‌شود.

شهردار تهران از برنامه‌ریزی شهرداری تهران برای نصب روزشمار در محل اجرای پروژه‌ها خبر داد و گفت: بنا داریم در قالب تابلوهایی نوع پروژه نوع عملیات و زمان افتتاح پروژه را اعلام کنیم تا مردم به طور کامل از موضوعات مطلع باشند.

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان از افزایش 50 درصدی برگزیدگان طرح "شهید وزوایی" در سال جاری خبر داد و گفت: قرار دادن دانشجویان و طلاب‌برتر در مسیر اثرگذاری نخبگانی از جمله مهمترین اهداف طرح توسعه فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان و طلاب مستعد تحصیلی است.

شهردار تهران گفت: تا امروز نزدیک به 700 میلیارد تومان اعتبار برای تقاطع‌های گذشته و از امروز نیز 2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای 23 تقاطع جدید هزینه خواهد شد و عملا امکانی فراهم خواهد شد که مسیر مردم 185 کیلومتر نزدیک‌تر شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: امنیت امتحانات نهایی کاملاً برقرار است و علاوه بر راکت‌های فلزیاب، دستگاه‌های سیگنال یاب هم در اختیار حوزه‌های امتحان قرار می‌گیرد.

فرجام خواهی "سهند نور محمدزاده" یکی از متهمان اغتشاشات اخیر در دیوان عالی کشور پذیرفته و پرونده برای رسیدگی به شعبه هم عرض دادگاه انقلاب ارجاع شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه پروژه‌های 23‌گانه احداث و تکمیل تقاطعات غیرهمسطح، 14 منطقه از تهران را در بر گرفته و از امروز اجرایی می‌شوند، گفت: با اجرای آن بیش از 100 کیلومتر از طول سفر‌های درون‌شهری شهروندان را کاهش خواهد داد.

مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت با اشاره به اضافه شدن حدود 11 هزار تخت بیمارستانی جدید به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کشور به ویژه با اولویت مناطق محروم و کمتر برخوردار تا پایان سال، از کمبود بیش از 60 هزار نیرو در حوزه بهداشت خبر داد.

رئیس پلیس راه فرودگاه امام جزئیات تصادف شدید دو اتوبوس در فرودگاه امام (ره) را تشریح کرد و گفت: این تصادف، یک فوتی و 37 مصدوم داشته است؛ هر دو اتوبوس قدیمی و مدل بنز 302 هستند و هنوز مدارکشان را با توجه به شدت حادثه نتوانستیم چک کنیم.

رئیس پلیس فتا با بیان اینکه اکثر لینک‌های آلوده در پنجشنبه و جمعه‌ها برای مخاطبان ارسال می‌شود، گفت: مخاطبان در ایام آخر هفته بر روی لینکی که نمی‌شناسند، اصلا کلیک نکنند!

دانشمندان به این نتیجه رسیدند که برداشت بخار آب اقیانوسی می‌تواند راه‌حلی عملی و پایدار برای افزایش منابع محدود آب شیرین در مکان‌های مختلف در سراسر جهان باشد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، احداث پل روگذر "ایران خودرو" را منوط به ارائه طرح جامع دانست و گفت: برای اتمام این پروژه و دیگر پروژه‌های عمرانی، ابتدا باید مشکل معارضان آنها برطرف شود.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از افزایش حجم تردد در معابر اصلی و فرعی تهران خبر داد.