پنج‌شنبه 12 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

در پی انتشار خبری غیرواقعی مبنی بر نقض حکم دادگاه محمد بروغنی از متهمان اغتشاشات اخیر در دیوان عالی کشور، پیگیری‌ها نشان می‌دهد، خبر منتشر شده صحت ندارد.

مدیرکل دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش از تغییر در روش جذب دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: با این روش گزینش برای رصد افراد فرصت 3 تا 5 ماهه در اختیار خواهد داشت.

دبیر هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش گفت: گزینش تا کنون به صندوق ذخیره فرهنگیان ورود نکرده است همچنین تمام افراد حتی در قالب فعالیت پروژه‌ای زمان‌دار باید به گزینش معرفی شوند.

رئیبس پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا گفت: براساس گزارش سازمان ملل در سال 2021، در افغانستان علاوه بر افزایش کشت خشخاش، شاهد افزایش کشت شاهدانه نیز هستیم.

معاون قضایی دادستانی کل کشور گفت: موادمخدر منشا بروز بسیاری از رفتارهای مجرمانه است و در پرونده‌های کیفری، اکثر پروندهها به نوعی با موادمخدر ارتباط دارند.

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: 18 نقطه در سطح شهر اصلاح هندسی بزرگراهی شده است؛ همچنین در حال حاضر 5 نقطه در دست انجام و 4 نقطه پرخطر دیگر نیز تا پایان امسال انجام خواهد شد.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: امروز پلیس با وجود فشارهای مأموریتی و شدائد نسبت به قبل در مقابله با ناامنی ها و ناهنجاری ها بیش از پیش آماده است.

موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی تحت پوشش وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی رایگان شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: مورد مقابله با پسماندسوزی و ضایعات‌سوزی در گشت و پایش‌های شبانه ماموران اجرایی در این مدت ثبت شده که نشان از ادامه دار بودن این معضل در سطح استان دارد.

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: طرح بورسیه تحصیلی نخبگان در صنعت که برای نخستین بار در یزد اجرا شد، از سال آینده در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

جلسه کارگروه اضطرار آلودگی، دقایقی پیش به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران تشکیل شد.

همزمان با سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی، به همت سازمان زیباسازی و سازمان تبلیغات اسلامی از دیوارنگاره میدان انقلاب تهران با تصاویر شهدا چهار دهه اخیر و شعار «شهادت؛ رسم فدائیان ملت» رونمایی شد.

یک کیلوگرم مو می‌تواند هفت تا هشت لیتر روغن و هیدروکربن جذب کند که از این موها می‌توان برای جذب روغن و سایر هیدروکربن‌های آلوده‌کننده محیط استفاده کرد.

خبرنگاران و مدیران رسانه‌ای متقاضی بهره‌مندی از وام خرید کالا، تا پایان دی‌ماه فرصت دارند نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه جامعه رسانه‌های کشور اقدام کنند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با دعوت از تمام افراد، صاحب‌نظران و گروه‌های مختلف برای تألیف کتاب‌های درسی گفت: تمام افراد می‌توانند در تألیف کتاب‌های درسی با دو شرط می‌توانند مشارکت داشته باشند.

یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه فناوری نانو، محصولی نانویی تولید کرده که برای سنجش حساسیت دارویی و تعیین آنتی‌بیوتیک مناسب بابت درمان استفاده می‌شود؛ این محصول در قالب قرص آنتی‌بیوگرام حاوی نانوذرات عرضه شده است.