پنج‌شنبه 12 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

چین یک ماهواره جدید رصد زمین را از مرکز پرتاب ماهواره تایوان در شمال استان شانشی چین به فضا فرستاد.

کشتی‌گیر جوانی که در سال 97 یک نفر را با ضربات قمه به قتل رسانده بود، توسط کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی دستگیر شد.

تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا تصویری از یک کهشکان مارپیچی با نام NGC 7469 در فاصله 220 میلیون سال نوری از زمین در صورت فلکی پگاسوس منتشر کرده است. این کهکشان تقریباً 90 هزار سال نوری گستردگی دارد، در صورت فلکی پگاسوس واقع شده و شبیه به یک حلقه گل است.

جسد مرد جوان در تپه تنباکویی شرق تهران کشف شد.

وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای، آخرین مهلت تعیین و تایید رتبه نهایی مشمولان رتبه‌بندی را از سوی ارزیابان اعلام کرد.

پسر جوانی که مادرش را در تهرانپارس به قتل رسانده و به مشهد متواری شده بود، توسط کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی دستگیر شد.

طرح "جناغی" نام ابتکار عمل پلیس راهور تهران برای فرار از ترافیک‌های ایجاد شده در جناقی‌های بزرگراه‌ها است اما این طرح چیست و به چه صورتی اجرا می‌شود؟

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری 2 مرد که اقدام به آدم‌ربایی یک دختر 4 ساله کرده بودند، خبر داد.

با ورود سازمان بازرسی کل کشور و هشدار به وزارت راه و شهرسازی، سامانه جدیدی جهت ثبت نام متقاضیان اعطای زمین در راستای طرح جوانی جمعیت راه‌اندازی می‌شود.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

بر پایه آمار ثبت احوال کشور در تابستان 1401 در کل کشور 112 هزار و 770 مورد ازدواج و 50 هزار و 129 مورد طلاق در کشور به ثبت رسیده است و بیشترین ازدواج‌ها به استان تهران با 14 هزارو 520 مورد است.

دبیر مجمع فعالین جمعیت گفت: در شرایط فعلی، یک زن نمی‌تواند علاوه بر نقش‌آفرینی مطلوب در جامعه، جایگاه مادری خود را نیز به طور کامل حفظ کند؛ در واقع نظام ساختار اجتماعی ما، دوستدار خانواده، مادر و فرزند نیست.

تاریخ برگزاری امتحانات نهایی درس عربی3 و فارسی و نگارش 3 شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش اعلام شد.

با حمایت ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، ظرفیت‌های فناورانه و بومی به ساخت دستگاه پرتودهی خون برای کمک به بیماران خونی منجر شد.

وزیر بهداشت در دیدار با همتای عراقی خود از افتتاح شعبه بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران در کربلا خبر داد.

شهردار منطقه 5 با اشاره به جزئیات سه ساختمان ناایمن در منطقه 5، از دستور دادستانی برای پلمب مجتمع تجاری اداری بوستان خبر داد.