پنج‌شنبه 12 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران و جهان برگزاری جام‌جهانی قطر را فرصتی بی‌نظیر برای توسعه مناسبات گردشگری و اقتصادی دانست که متأسفانه از آن‌ها استفاده نشد.

بیشترین اسامی انتخاب شده در بین نوزادان پسر و دختر در 9 ماه سال 1401 اعلام شد.

شهرداری منطقه 22 به‌عنوان "معین" برای برگزاری باشکوه مراسم بزرگداشت شهید قاسم سلیمانی انتخاب شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن علمی هوای پاک درباره آلاینده دی‌اکسید گوگرد گفت: هیدروکربن‌های سنگین شامل مازوت و گازوئیل با کیفیت بسیار نازل باعث افزایش آلاینده دی‌اکسید گوگرد در مناطق شهری می‌شود.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هم‌اکنون شاخص آلودگی هوای پایتخت روی عدد 120 قرار دارد و کیفیت هوا برای "گروه‌های حساس ناسالم" است.

باستان‌شناسان در منطقه "چینیان" واقع در "پرو" کنونی موفق به کشف صدها بقایای انسانی شدند که در اقدامی عجیب اسکلت و جمجمه آنان با رنگ قرمز تزئین شده است.

مدیر روابط عمومی دیوان عالی کشور درباره پرونده متهمان شهادت شهید عجمیان نوشت که برای این پرونده حکمی صادر نشده و در جریان رسیدگی در دیوان عالی کشور قرار دارد.

نشست هم اندیشی و بررسی مسائل و مشکلات "اهالی فرهنگ و هنر" با حضور جمعی از هنرمندان حوزه‌های مختلف به میزبانی دادستانی کل کشور برگزار شد.

دبیر هیئت عالی گزینش کشور با بیان اینکه زمینه ارتباط با مخاطبان از طریق "سامانه انتخاب برتر" فراهم شده و اطلاع‌رسانی صحیح در خصوص گزینش صورت می‌پذیرد، گفت: "سند تحول گزینش کشور" تدوین شده و به‌زودی رونمایی می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه مراجعین بستری در هفته اخیر نسبت به هفته قبل، تقریبا 6.6 درصد کاهش یافته، از احتمال آغاز موج هشتم کرونا در کشور خبر داد.

رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت گفت: در حیطه گردشگری سلامت 220 مرکز درمانی از 35 دانشگاه و 27 استان، مجوز پذیرش بیماران بین‌الملل را اخذ کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی فراجا از اجرای طرح شناسایی و پلمب شرکت‌های بازاریابی شبکه ای غیرمجاز و هرمی خبر داد.

پلیس راهور اعلام کرد جابه‌جایی مسافر بین‌شهری توسط تاکسی‌های اینترنتی چون اسنپ و تپسی و ماکسیم ممنوع است.

مدیرکل نام‌نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تأمین اجتماعی گفت: نام‌نویسی اولیه رانندگان تاکسی در شرکت خدمات ماشینی انجام شده و در انتظار ابلاغیه دولت برای اجرای نهایی است؛ هفته آینده (اواسط دی‌ماه) بیمه رانندگان تاکسی درون‌شهری آغاز می‌شود.

شنبه دهم دی‌ماه جاری، عملیات احداث و تکمیل 23 تقاطع غیرهمسطح در مناطق مختلف پایتخت طی مراسمی با حضور شهردار تهران آغاز خواهد شد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از قطعی شدن مالکیت شرکت تامین مسکن فرهنگیان بر 4.5 هکتار از زمین واقع در شهر مشهد پس از 12 سال خبر داد و گفت: بر این اساس 5 هزار میلیارد ریال دارایی احیا شد.