پنج‌شنبه 12 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

با ورود سازمان بازرسی کل کشور و هشدار به وزارت راه و شهرسازی، سامانه جدیدی جهت ثبت نام متقاضیان اعطای زمین در راستای طرح جوانی جمعیت راه‌اندازی می‌شود.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

بر پایه آمار ثبت احوال کشور در تابستان 1401 در کل کشور 112 هزار و 770 مورد ازدواج و 50 هزار و 129 مورد طلاق در کشور به ثبت رسیده است و بیشترین ازدواج‌ها به استان تهران با 14 هزارو 520 مورد است.

دبیر مجمع فعالین جمعیت گفت: در شرایط فعلی، یک زن نمی‌تواند علاوه بر نقش‌آفرینی مطلوب در جامعه، جایگاه مادری خود را نیز به طور کامل حفظ کند؛ در واقع نظام ساختار اجتماعی ما، دوستدار خانواده، مادر و فرزند نیست.

تاریخ برگزاری امتحانات نهایی درس عربی3 و فارسی و نگارش 3 شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش اعلام شد.

با حمایت ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، ظرفیت‌های فناورانه و بومی به ساخت دستگاه پرتودهی خون برای کمک به بیماران خونی منجر شد.

وزیر بهداشت در دیدار با همتای عراقی خود از افتتاح شعبه بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران در کربلا خبر داد.

شهردار منطقه 5 با اشاره به جزئیات سه ساختمان ناایمن در منطقه 5، از دستور دادستانی برای پلمب مجتمع تجاری اداری بوستان خبر داد.

براساس اعلام سازمان فضایی، "پل کلانتری" در تخریب اکوسیستم و خشک شدن دریاچه ارومیه نقش بسزایی داشته است.

سرپرست اسبق سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: در هیچ‌یک از نیروگاه‌های تهران مازوت سوزانده نمی‌شود.

هنوز در جامعه هدف سازمان نهضت سوادآموزی یعنی گروه سنی 10 تا 49 سال همچنان یک میلیون و 700 هزار بیسواد مطلق در کشور وجود دارد؛ 700 تا 900 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل و بی‌میلی بیسوادان برای باسواد شدن، دو چالش بزرک در مسیر ریشه‌کنی بیسوادی است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخشنامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بر ضرورت آمادگی ارائه خدمات درمانی برای افزایش احتمالی موارد کرونا در بیمارستان‌های کشور تاکید کرد.

مشاور رسانه‌ای رئیس سازمان غذا و دارو با بیان این‌که کمبود بحرانی داروها از 220 قلم به 106 قلم در ماه جاری رسیده گفت: ذخایر دارویی بالای 6 ماه در کشور ما به بالای 60 درصد رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: پردیس تئاتر تهران به یکی از قطب‌های فرهنگی پایتخت تبدیل شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: پیش از این فاصله حرکت قطارها در خط 3 متروی تهران هر 6 دقیقه یک قطار بود که از ابتدای دی‌ماه 1401 با اضافه‌شدن یک رام قطار به این خط، فاصله حرکت قطارها در ساعات پیک به 5 دقیقه کاهش‌یافته است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، از فروکش کردن موج آنفلوانزا در کشور خبر داد.