پنج‌شنبه 12 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

یک شرکت دانش‌بنیان "فرمانتورها" و "بیوراکتورهایی" را ساخته است که کار این دستگاه‌ها کشت انواع میکروارگانیسم‌ها مثل باکتری‌ها، مخمرها و قارچ‌ها است و از بیوراکتورها نیز می‌توان برای کشت سلول‌های حیوانی استفاده کرد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از اعمال ممنوعیت‌های ترافیکی پلیس به مناسبت تشییع پیکر شهدا دفاع مقدس و مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در روز سه شنبه خبر داد.

در حالی که تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های چین 5 تا 6 برابر شده است، دو شهر پکن و شانگهای به سوی زندگی با کرونا پیش می‌روند.

چهار مرکز ثابت و سه تیم سیار اهدای خون در استان تهران همزمان با روز شهادت حضرت زهرا (س) فعال خواهند بود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از به‌کارگیری حداکثر توان این ناوگان برای خدمت‌رسانی به شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع پیکر شهدای هشت سال دفاع مقدس در روز سه‌شنبه 6 دی خبر داد.

رئیس قوه قضاییه گفت: از نقطه‌نظرات مختلف و مجادلات در مباحث حقوقی، نه تنها نگران و ناراحت نمی‌شویم بلکه چنانچه مستدل و منطقی و به دور از غرض‌ورزی باشند، از آنها استقبال نیز می‌کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، پروژه‌های بهداشتی، درمانی افتتاح‌شده را نیازمند به‌کارگیری نیروی جدید دانست و گفت: اضافه شدن تخت‌های بیمارستانی و بازنشسته شدن کارکنان، وزارت بهداشت را نیازمند 100هزار نیروی جدید کرده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در آیین رونمایی از سردیس شیخ فضل‌الله نوری از تبدیل شدن منزل شیخ فضل الله نوری به "خانه موزه مشروطه مشروعه" خبر داد.

معاون درمان وزارت بهداشت هشدار داد: همه باید آماده مقابله با ورود موج احتمالی کرونا به کشور باشیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: افراد بالای 18 سال دارای بیماری زمینه‌ای، نوبت یادآور واکسن کرونا را دریافت کنند.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش با اشاره به برگزاری نوبت اول کنکور 1402 در تاریخ 29 و 30 دی ماه امسال گفت: نوبت دوم کنکور در روزهای 15 و 16 تیر سال آینده برگزار می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به روند افزایشی مبتلایان کرونا در جهان از افزایش احتمال ورود موج جدیدی از کرونا با زیرسویه‌های جدید اومیکرون به کشور در زمستان امسال خبر داد.

اداره کل حقوقی قوه قضائیه در پاسخ به یک استعلام اعلام کرد: اگر موکل پیش از دادگاه و بدون دخالت وکیل با طرف دعوای خود مصالحه کند، باز هم باید حق‌الوکاله یک میلیارد تومانی را پرداخت کند!

دادستان کل کشور با حضور در دادسرای عمومی و انقلاب تهران گفت: یکی روش نظارت بر دادسراها، به صورت الکترونیکی است که تمام دادسراها را به صورت مرتب تحت رصد و نظارت الکترونیکی قرار می‌دهیم.

زمان ثبت‌نام مشمولان متقاضی حج تمتع 1402 اعلام شد.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران گفت: حذف امضاهای طلایی، سر در گم نشدن شهروندان، حذف واسطه‌ها و کارچاق‌کن‌ها، حذف کاغذبازی‌ها و حضور افراد خارج از سیستم، همه و هم از محاسن تحقق شهرداری غیرحضوری است.