پنج‌شنبه 12 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

با تلاش‌های صورت گرفته توسط محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان اعضای پارک فناوری پردیس، داروی کاهش عوارض کرونای سالیراویرا که خردادماه سال 1400 تولید و رونمایی شده بود، گواهی ثبت اختراع جهانی دریافت کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از تعبیه و قرار دادن کیسه‌های شن و ماسه در خیابان‌ها و معابر اصلی و فرعی پایتخت خبر داد.

معاون آینده‌سازان بنیاد نخبگان با اشاره به ایجاد تغییراتی در امکان عضویت افراد مستعد در هسته‌های تأیید شده طرح "شهید احمدی‌روشن" گفت: انتظار می‌رود بالغ بر 2900 دانشجو طلبه و نودانش‌آموخته برتر در سراسر کشور در این هسته‌ها جذب و به‌کارگیری شوند.

در حال حاضر شاهد بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، تهران، کرمانشاه، لرستان، مرکزی و همدان هستیم. در برخی از محورهای استان‌های ایلام و قم نیز بارش باران گزارش شده است.

دانشمندان در آستانه سال 2023 میلادی در رابطه با افزایش شدید گرمای جهانی در سال میلادی پیش‌رو هشدار دادند.

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با اشاره به تصویب طرح "توسعه و مانع‌زدایی از صنعت برق کشور" و مشمولیت اماکن گردشگری در آن گفت: این طرح در صورت تصویب نهایی باعث افزایش چندین برابری هزینه هتل‌ها می‌شود.

هوای امروز پایتخت در وضعیت "قابل قبول" قرار دارد.

دانش‌آموزان دهه هشتادی بسیار فعال و آرمان‌گرا و دنبال تغییر و اثرگذاری بر وضعیت جامعه هستند اما آرامش و صبوری آن‌ها کم است و احساسات پرشوری دارند؛ اما قطعاً "دهه هشتادی‌ها" برای کشور فرصت هستند نه تهدید.

رئیس مرکز اورژانس تهران اعلام کرد: طی هفته گذشته در تهران 79 مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن ثبت شده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از مسدود شدن موقت آزادراه تهران شمال به دلیل بارش سنگین برف خبر داد.

سرکلانتریکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری شکارچی غیرمجاز و کشف 3 قبضه اسلحه شکاری بدون مجوز خبر داد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از دستگیری 3 سوداگر مرگ در شرق تهران خبر داد و گفت: متهمان در بوستان‌های جنگلی شرق تهران به توزیع مواد مخدر می‌پرداختند.

مرحوم شیبانی تا زمانی که از دنیا رفت هم در خانه اجاره‌ای زندگی می‌کرد و بدون اینکه اندوخته‌ای از مال دنیا داشته باشد، هرگز از غذای بیت‌المال مصرف نمی‌کرد و کسی ندیده بود که در مجلس ناهار بخورد. با اتوبوس رفت و آمد می‌کرد...

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: از ابتدای آذرماه امسال تا کنون 100 نفر از سوداگران بازار طلا و ارز دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند.

به دلیل بارش برف، آموزش در برخی مناطق استان تهران روز یکشنبه 4 دی 1401 غیرحضوری است.

رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد: آقایان وزارت صمت مصاحبه‌های قبلی خود را مرور کنند و این درحالیست که 24 درصد کشته‌های تصادفات رانندگی سهم خودروهای ناایمن است.