پنج‌شنبه 12 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

معاون بنیاد مستضعفان با بیان اینکه تلاش داریم برای کاهش تکانه‌های اقتصادی که برخی از اقشار ضعیف را تحت تاثیر قرار داده، گام برداریم، گفت: در این مسیر خود را در کنار تمام مستضعفان فارغ از هر قومیت، مذهب، دین و آیین می دانیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان این‌که در بودجه 1402 تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به عنوان بخشی از سرانه سلامت لحاظ خواهد شد؛ از نیاز این وزارتخانه به جذب 100 هزار نیرو خبر داد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت اقدامات اخیر پلیس آگاهی در خصوص دستگیری سارقان منازل شرق تهران را تشریح کرد.

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز و در آستانه پنجم دی‌ماه (روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی) به موضوع خطرات فرونشست و تبعات ناشی از آن در محلات تهران پرداختند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه سهم نگهداشت شهر در چند سال اخیر پرداخت نشده است، گفت: تاکنون 522 ساختمان مهم و بلندمرتبه را بررسی و ارزیابی کرده‌ایم.

مدارس نوبت عصر برخی شهرهای تهران به علت بارش برف و یخبندان، غیرحضوری شد.

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی تهران از آغاز طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده خبر داد.

معاون بهره‌برداری ستاد معاینه فنی در مورد نحوه فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو شهر تهران در روز شهادت حضرت فاطمه (س) توضیح داد.

مدیر PMO مرکز تحقیقات پزشکی قانونی اظهار کرد: این مجموعه دانش‌بنیان دستگاه هموژنایزر را تولید کرده که وظیفه هموژن کردن بافت‌های استخراج شده از بدن را برعهده دارد که شامل هموژن و خُرد کردن برای استخراج داروها و سموم مختلفی است که در بدن وجود دارد.

شهردار تهران گفت: متأسفانه در خرداد ماه و با توجه به آسیب رساندن به زیرساخت‌های فناورانه شهرداری تهران و همچنین اغتشاشات چند ماهه اخیر دچار رکود در مجموعه شهرداری شدیم اما هم‌اکنون شرایط خوبی فراهم شده است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر خدایی ناکرده زلزله‌ای در تهران رخ بدهد با ترافیک و کوچه‌های تنگ و باریکی که در پایتخت داریم، فاجعه بزرگی در تاریخ رخ خواهد داد، تاکید کرد: باید این مسئله را جدی بگیریم چرا که شوخی‌بردار نیست.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از افزایش 16 درصدی تولید مواد مخدر در افغانستان برخلاف ممنوعیت کشت خشخاش طی یک سال اخیر خبر داد و گفت: مستندات داریم که برخی از هواپیماهای ناتو، قاچاق رسمی مواد مخدر می‌کردند.

با تلاش‌های صورت گرفته توسط محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان اعضای پارک فناوری پردیس، داروی کاهش عوارض کرونای سالیراویرا که خردادماه سال 1400 تولید و رونمایی شده بود، گواهی ثبت اختراع جهانی دریافت کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از تعبیه و قرار دادن کیسه‌های شن و ماسه در خیابان‌ها و معابر اصلی و فرعی پایتخت خبر داد.

معاون آینده‌سازان بنیاد نخبگان با اشاره به ایجاد تغییراتی در امکان عضویت افراد مستعد در هسته‌های تأیید شده طرح "شهید احمدی‌روشن" گفت: انتظار می‌رود بالغ بر 2900 دانشجو طلبه و نودانش‌آموخته برتر در سراسر کشور در این هسته‌ها جذب و به‌کارگیری شوند.

در حال حاضر شاهد بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، تهران، کرمانشاه، لرستان، مرکزی و همدان هستیم. در برخی از محورهای استان‌های ایلام و قم نیز بارش باران گزارش شده است.