چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

ناوگروه 86 نیروی دریایی ارتش ملقب به ناوگروه 360 با عبور از کانال پاناما و پهلوگیری در بندر ریودژانیرو برزیل نخستین حضور نظامی ایران در قاره آمریکا را رقم زد.

نمایندگان مجلس سازوکار تخفیف مالیاتی برای مودیان خوداظهار را مشخص کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلابی با ماهیت فرهنگی است، تحقق و اجرای اهداف اصلی و گفتمان انقلاب اسلامی را برنامه دولت سیزدهم عنوان کرد.

فرمانده رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 1401 با اعلام پایان موفق رزمایش گفت: دشمنان باید بدانند تأمین منافع ملی و امنیت کشور و امنیت دریا و زمین و آسمان، خط قرمز ما است.

جلسه کمیسیون تلفیق برای بررسی مفاد ارجاعی لایحه بودجه سال 1402 از جلسه علنی تشکیل شد و اعضا مصوباتی در زمینه اخذ مالیات از خانه‌های لوکس و شروطی نیز برای معافیت مالیاتی مشاغل داشتند.

عضو هیئت رئیسه مجلس اسامی 9 نماینده متاخر و غایب جلسه علنی امروز را قرائت کرد.

در جلسه عصر امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی، زهرا شیخی از سوی اعضای این شورا به عنوان عضو هیئت امنای جهاددانشگاهی کشور انتخاب شد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس از بررسی پرونده اراضی شرکت راه آهن در شهرستان اسلامشهر با حضور مدیرعامل شرکت راه آهن، فرماندار و مسئولین شهرستان اسلامشهر خبر داد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه نهایت تلاش ما در مجلس این است که بودجه سال آینده دچار افزایش سقف نشود، خاطرنشان کرد: صحبت‌هایی که درباره مغایرت 400 هزار میلیارد تومانی ناشی از مصوبات مجلس در بودجه سال آینده مطرح می‌شود، درست نیست.

سالن همایش‌های صدا و سیما امروز میزبان برگزیدگان 3 جشنواره فناوری است و قرار است با حضور رئیس جمهوری از برگزیدگان 3 رویداد خوارزمی تجلیل به عمل آید.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها اجازه ندارند بدون هماهنگی مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، مهمان خارجی دعوت و یا میهمان اعزام کنند، گفت: در غیر اینصورت مسولیت تبعات آن با دانشگاه‌ها است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس عنوان کرد: گزارش وزارت بهداشت به لحاظ علمی قابل تامل است و هنوز جای کار دقیق علمی دارد ولیکن گزارش سایر دستگاها هنوز اقناع کننده نیست.

عضو هیئت رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز تذکر جمعی از نمایندگان به رئیس جمهور درباره تسریع در پرداخت معوقات نیروهای خرید خدمت و معلمان حق‌التدریس را قرائت کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور به نمایندگی از حجت الاسلام رئیسی از وزیر ورزش و جوانان عیادت کرد.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز جریمه‌ای برای بانک های مستنکف از تامین تسهیلات قانون جهش تولید مسکن تعیین کردند.

روز گذشته رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که برای لایحه بودجه سال آینده نمایندگان حدود 7 هزار پیشنهاد ثبت کرده اند که این موضوع خود سرعت گیر تصویب لایحه بودجه در زمان مناسب محسوب می‌شود.