شنبه 8 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

معاون اول رییس جمهور با ابراز تاسف و تسلیت بخاطر شهادت جمعی از هموطنان ایذه ای در حادثه تروریستی اخیر این شهرستان، از خداوند برای مجروحین این حادثه شفای عاجل مسألت کرد.

نمایندگان مجلس در این هفته در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه جلسه داشتند که با حضور مسئولان دولتی موضوعات مختلفی را بررسی کردند.

پس از ناکامی معاندین برای توسعه اغتشاش در کشور، فضاسازی هدفمند برای ایجاد موفقیت کاذب و روحیه دادن به اغتشاش گران با انتشار اخبار کذب در دستور کار آنان قرار گرفته است.

به نظر می‌رسد جدیت تیم ملی در تمرین‌ها و هوشیاری آنها در مواجهه با سوالات حاشیه‌ای خبرنگاران خارجی، موجب شده تا اکانت‌های فیک دشمن، وارد فاز فحاشی و کامنت‌گذاری پرحجم علیه آنان شوند.

پس از حوادث تروریستی شب چهارشنبه در ایذه و اصفهان رئیس مجلس و برخی از نمایندگان نسبت به این حوادث خونین واکنش نشان دادند که در این گزارش می‌خوانید.

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه از دل اغتشاشات اخیر ترور زاییده شد، گفت: ما راضی به ریخته شدن خون هیچ کس نیستیم اما کسانی که از ریختن خون مردم لذت می‌برند باید با آنها با اشد مجازات برخورد شود.

شماره سیصد و شصت و هفتم هفته‌نامه خط حزب‌الله با عنوان «ایران قوی؛ فراتر از آن‌چه دشمن می‌شنود!» منتشر شد.

یک کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت: در سند راهبرد امنیت ملی 2022 آمریکا، جمله‌ای کلیدی در مورد ایران وجود دارد که از جهاتی بدلیل قرار داشتن در شرایط فعلی بسیار مهم است. در آن سند آمده است "دولت آمریکا در کنار مردم ایران خواهد بود".

برخی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس این هفته با حضور مسئولان دولتی جلسه داشتند که موضوعات مختلفی را در این نشست‌ها بررسی کردند.

بعد از ترور وحشیانه «کیان پیرفلک» کودک 10 ساله ایذه‌ای توسط تروریستها در شب گذشته، بار دیگر دستگاه ترور رسانه‌ای آشوبگران دست به کار شد؛ ادعا تکراری بود: کار خودشونه!

وزیران کشور ایران و ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی، ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی رخ داده در دو کشور، بر گسترش همکاری‌های دو جانبه و منطقه‌ای تاکید کردند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی طی بیانیه‌ای در محکومیت حوادث تروریستی شب گذشته در ایذه و اصفهان، تصریح کرد: این دستان پلید که به خون مردم بی‌گناه آلوده شد، همان دستان کثیف مدعیان دروغین دموکراسی و طرفداران حقوق بشر است.

علی لاریجانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی حادثه تروریستی ایذه را تسلیت گفت.

یک نماینده مجلس با بیان اینکه دولت در کنترل سوخت به خوبی عمل کرده است و زمستان سردی نخواهیم داشت، ادامه داد: اولین مسئله برای جلوگیری از هدررفت گازخانگی فرهنگ مصرف است، ما در این زمینه نیازمند یک کاری جدی در حوزه آموزشی و فرهنگ سازی هستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کشتارها و اقدامات تروریستی مظلومیت انقلاب اسلامی و هم‌چنین ماهیت استکبار را نشان می‌دهد و به‌خوبی مشخص می‌شود که حقوق بشر، زن و آزادی برای دشمنان ما اهمیتی ندارد.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور گفت: عده‌ای می‌خواهند کشور را با چالش مواجه کنند تا در حرکت شتابان دولت برای رفع مشکلات اقتصادی توقف ایجاد کنند و در این راستا حتی به تهدید و ارعاب کسبه و بازاریان روی آوردند.