چهارشنبه 13 تیر 1403

تشدید تنش در کابینه رژیم صهیونیستی / ممانعت وزیر جنگ از عزل فرمانده ارتش

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
تشدید تنش در کابینه رژیم صهیونیستی / ممانعت وزیر جنگ از عزل فرمانده ارتش

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، درخواست احزاب تندروی حاضر در کابینه حاکم را برای عزل فرمانده ارتش، به خاطر شکست در نوار غزه رد کرد.

«اسرائیل هیوم»، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم اشغالگر، درخواست های راست افراطی برای عزل «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش این رژیم را رد کرد.

وی گفت: تا زمانی که آرامش به جبهه شمالی جنگ (مرز لبنان) بازنگشته است، کماکان هالیوی فرمانده ارتش باقی خواهد ماند.

عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر2023(15 مهرماه1402)، اختلافات بین سران رژیم صهیونیستی را تشدید کرد.

در شرایطی که سکولارهای چپ‌گرا و فرماندهان ارتش و روسای دستگاه های امنیتی رژیم اشغالگر، کابینه راست‌گرای «بنیامین نتانیاهو» را مقصر شکست اعلام کردند، ائتلاف حاکم نیز ارتش و دستگاه امنیتی را مقصر دانست.

با وجود استعفا یا عزل بسیاری از فرماندهان ارتش و دستگاه امنیتی، کماکان جدال لفظی بین اعضای کابینه نتانیاهو و مقامات ارتش درباره مقصران شکست از مقاومت فلسطین ادامه دارد.

«بزالل اسموتریچ»، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و هالیوی، رئیس ستاد کل ارتش این رژیم در جلسه اخیر کابینه، انتقادات تندی علیه یکدیگر مطرح کردند.

در این جلسه، جدال لفظی تندی میان این دو مقام صهیونیست رخ داد و اسموتریچ به هالیوی گفت: تو مقصر شکست اسرائیل در هفتم اکتبر هستی.

در مقابل، هالیوی با عصبانیت خطاب به اسموتریچ فریاد زد: این حرفت را پس بگیر.

چند روز پیش نیز اختلافی بین دو طرف در پی اقدام هالیوی در انتصابات گسترده در ارتش روی داد و اسموتریچ با حمله به هالیوی گفت که او یکی از بزرگ‌ترین فجایع تاریخ را برای رژیم اسرائیل رقم زده است.

این اولین بار نیست که گالانت از فرماندهان ارتش در مقابل راست‌گرایان کابینه نتانیاهو حمایت می کند، در گذشته نیز چندبار به همین خاطر، تهدید به استعفا کرده بود. راست‌گرایان کابینه نتانیاهو خواستار عزل گالانت از منصبش در وزارت جنگ هستند و شخص وی را نیز از مقصران شکست می دانند.

پس از عملیات طوفان الاقص، سیستم امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی به هم ریخته و به عقیده کارشناسان، این رژیم دیگر نخواهد توانست وضعیت گذشته را بازیابد.

تشدید اختلافات داخلی میان سران رژیم صهیونیستی درباره مقصران شکست از مقاومت فلسطین و حزب‌الله نیز بر دامنه تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی افزوده و اغلب صهیونیست‌ها، نخست وزیر و کابینه را مقصر این شکست می‌دانند و خواستار سرنگونی او و برگزاری انتخابات زودهنگام هستند.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.