شنبه 8 اردیبهشت 1403

حمایت 200 نفر از اعضای دولت جورج بوش از بایدن

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
حمایت 200 نفر از اعضای دولت جورج بوش از بایدن

تهران - ایرنا - خبرگزاری آسوشیتدپرس روز پنجشنبه گزارش داد که یک گروه 200 نفره از اعضای دولت محافظه کار «جرج بوش» کارزار مبارزاتی جدیدی را برای حمایت از «جو بایدن» نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آغاز کردند.

این گروه تازه‌ترین تشکل حزبی از اعضای حزب جمهوری خواه آمریکا است که برای حمایت از بایدن اعلام موجودیت کرده است.

این گروه که اعضای آن هر روز بیشتر هم می شود اعلام کردندکه به جای «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری هم حزبی خود از نامزد دمکرات ها در این دوره از انتخابات حمایت می کنند.

این تشکل از اعضای سابق کاخ سفید که حدود 200 عضو دارد شامل مقامات سابق ستاد انتخاباتی، کابینه و دستیاران مقامات دولت جرج بوش پسر، می شود. ماهیت این مجموعه، ابتدا از سوی خبرگزاری رویترز و سپس شبکه بی بی سی انگلیس معرفی شد.

آنها معتقدند جو بایدن می تواند اعتبار کاخ سفید را به آن برگرداند.

«کریستوفر پورسل» که در زمان ریاست جمهوری جورج بوش در دفتر روابط عمومی کاخ سفید و وزارت امور خارجه کار می کرد دیروز چهارشنبه اول ژوئیه گفته بود که بسیاری از هفکران وی خود را همچنان جمهوریخواه می دانند ومعتقدند که شکست دونالد ترامپ هم حزبی آنها در انتخابات 2020 بسیار مهم تر از وابستگی حزبی آنها است.

این گروه که با ستاد انتخاباتی جو بایدن و سایر گروه‌های جمهوریخواه ضد دونالد ترامپ در تماس است می گوید به طور مستقیم با جورج بوش ارتباطی ندارد.

جرج واکر بوش چهل و سومین رئیس‌جمهوری آمریکا بود که طی سال های 2001 تا 2009 میلادی قدرت را در این کشور در دست داشت.

ستاد انتخاباتی ترامپ در واکنش، این گروه را بخشی از یک «باتلاق» فراجناحی در ساختار قدرت آمریکا خواند که رییس جمهوری آمریکا همواره وعده «خشک کردن» آن را داده بود.

در پی شیوع ویروس کرونا و تنش‌های اخیر بر سر خشونت‌های نژادی پلیس آمریکا، انتقادها از دونالد ترامپ از جمله در بین برخی جمهوری‌خواهان بالا گرفته است.

به تازگی «کالین پاول» وزیر امور خارجه دولت جورج بوش و از فرماندهان پیشین ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا نیز دونالد ترامپ را به «دروغ‌گویی» و «انحراف از قانون اساسی» ایالات متحده متهم کرده است.

وی تظاهرات ضدنژادپرستی چند ماه اخیر در کشورش را نشانه «بلوغ جامعه» دانست و رویکرد دونالد ترامپ را «خطرناک» خواند.

پاول گفت در انتخابات ریاست جمهوری به جو بایدن، نامزد بالقوه دموکرات‌ها رای خواهد داد. او در انتخابات قبلی هم اعلام کرده بود به ترامپ رای نمی‌دهد.

بنابر تازه ترین نظرسنجی ها، میزان محبوبیت جو بایدن نسبت به دونالد ترامپ در بین رای دهندگان آمریکایی درحال افزایش بوده است.

برخی ناظران این تحول را به بالا گرفتن انتقادها از نحوه عملکرد دولت ترامپ در بحران ویروس کرونا و نیز افزایش بی سابقه بیکاری در آمریکا نسبت داده اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، «ارین پرین» مدیر روابط مطبوعاتی ستاد انتخاباتی رییس جمهوری آمریکا گفته است: این باز همان باتلاقی است که برای برکناری رئیس جمهوری منتخب مردم تلاش می کند.

او گفت: رئیس جمهوری ترامپ رهبر حزب جمهوریخواه متحد است که در طی انتخابات مقدماتی 94 درصد آرای جمهوری‌خواهان را بدست آورد - چیزی که هر رئیس جمهوری سابق از هر حزبی فقط می تواند آرزویش را داشته باشد.

*س_برچسب‌ها_س*