سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

«سپردن تعیین دستمزد به مجلس، به صلاح کشور، مجلس و جامعه هدف نیست. نباید درباره موضوعی که مرتبط با حوزه سه جانبه گرایی است به صورت حاکمیتی و در یکی از قوا تصمیم گیری شود. امیدوارم مجلس که تاکنون موضع درستی اتخاده کرده، همچنان این مساله را مورد توجه قرار دهند که بحث حقوق کارگران با حقوق کارکنان دولت متفاوت است و این مسئولیت باید به صورت سه جانبه بررسی شود و مورد توجه قرار گیرد.»

قیمت انواع خودروهای داخلی و مونتاژی در هفته دوم سال 1403 افزایش غیر منطقی پیدا کرده است البته هنوز تب خرید و فروش خودرو در سال جدید داغ نشده و به اعتقاد فروشندگان خودرو این افزایش قیمت ها متوجه جو روانی افزایش قیمت دلار است.

با توجه به اعلام وزیر نفت از 10 روز آینده سوخت گیری فقط با کارت سوخت شخصی انجام می‌شود.

مصطفی صفاری، کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با دانشجو گفت: افزایش نرخ ارز در این روزها به دلیل مسائل غیراقتصادی است؛ برای مثال عوامل سیاسی مانند درگیری رژیم صهیونیستی با لبنان و یمن در نرخ ارز تاثیرگذار است. انتخابات آمریکا نیز در اقتصاد کل دنیا تاثیرگذار است. یکی از دلایل اینکه نرخ افزایش پیدا می کند انتظارات بی ثباتی در پی انتخابات آمریکا توسط مردم دنیا است

جعفر سالاری نسب، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: کارت سوخت اضطراری به تعداد معدود همچنان در جایگاه ها خواهیم داشت./ صداوسیما

اولین تصمیم مهم دولت در سال 1403 به بنزین برمی‌گردد، حالا با اعلام الزام به استفاده از کارت سوخت شخصی برای خرید بنزین، دولت نشان داد که در سال جاری مساله سوخت همچنان مساله‌ی مهمی برای دولت سیزدهم خواهد بود.

با نگاهی به وضعیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه مسکن درمی‌یابیم که جز زمستان 1399 و سال‌های 1396 و 1397 که اوج سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه صورت گرفته بود شیب سرمایه‌گذاری پس از این سال‌ها به خصوص از سال 1400 به بعد رو به کاهش رفت.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: وضعیت کارت‌های سوخت اضطراری در جایگاه‌ها با توجه به قانون بودجه 1403 محدود خواهد شد اما این به معنای جمع آوری کارت‌های اضطراری طی هفته جاری در جایگاه‌ها نیست.

افزایش حقوق در سال جدید، به حقوق فروردین کارمندان می‌رسد، اما اگر دستگاهی جا ماند و نتوانست احکام جدید را صادر کند، مابه‌التفاوت در ماه‌های بعد پرداخت می‌شود.

شیوه های جدیدی برای فروش خودرو در 1403 مد شده است.

میثم لطیفی، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی، در حشیه جلسه هیأت دولت گغت: افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری که بیش از 5.5 میلیون نفر هستند، دیروز به کارگزینی‌های دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد. افزایش حقوق در سال جدید، به حقوق فروردین کارمندان می‌رسد اما اگر دستگاهی جا ماند و نتوانست احکام جدید را صادر کند، مابه‌التفاوت در ماه‌های بعد پرداخت می‌شود.

وزیر نفت از افزایش 6 تا 7 میلیون لیتری مصرف بنزین در ایام نوروز نسبت به سال گذشته خبر داد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن ضمن اشاره به توان تولید داخلی برندهای موجود در بازار و اینکه میزان عرضه لاستیک پاسخگوی نیاز بازار و تقاضا است، درباره قطعات یدکی تقلبی خودروها در بازار هشدار داد که مشتریان در هنگام خرید انواع فیلتر و روغن خودرو حتما به کدشناسه و رهگیری، نشان استاندارد و اصالت و برندهای معتبر داخلی توجه کنند.

جواد اوجی، وزیر نفت در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: با توجه به وظیفه ما در مدیریت مصرف سوخت از طریق استفاده از کارت‌های سوخت شخصی، در هفته‌های آتی انشالله عملیات سوخت‌گیری از طریق کارت سوخت شخصی انجام خواهد اخذ شد. یکی از راه‌های کنترل مصرف بنزین استفاده از کارت سوخت خودروهاست و ان‌شاءالله با آمادگی لازم از یک هفته تا 10 روز آینده، فرآیند سوخت‌گیری تنها از طریق کارت‌های سوخت شخصی انجام...

قیمت طلا، سکه و ارز امروز در بازار تهران تغییر کرد.

همزمان با افزایش قیمت ارز، قیمت خودرو نیز در بازار تهران روندی صعودی در پیش گرفت.