سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

وزیر تعاون از استقبال 90 درصدی مردم از طرح کالابرگ الکترونیکی خبر داد و گفت: مرحله سوم این طرح از 18 فروردین آغاز خواهد شد.

با افزایش شدید قیمت طلا در بازار جهانی، قیمت طلا، سکه و ارز امروز در بازار تهران تغییر کرد.

در آگهی‌های بازار خودرو، شاهین اتومات مدل 1402 صفر 800 میلیون تومان به فروش می‌رسد؛ این در حالی است که شاهین دنده‌ای مدل 1402 صفر 720 میلیون تومان قیمت خورده است.

مطابق موارد بیان شده در بخشنامه مزد 1403, این مصوبه قابلیت اجرا از ابتدای سال جاری را دارد و مبنای محاسبه کارگران مشمول قانون کار (اعم از قرارداد دایم یا موقت) می بایست این مصوبه باشد.

سال گذشته، سال «رشد اقتصادی و مهار تورم» نامگذاری شد.

قیمت جهانی طلا در آخرین لحظه معاملات، دوباره 6 دلار گران شد.

یک گزارش نشان می‌دهد که بهترین بازدهی را سکه با رشد 26.1 درصدی داشت.

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک درباره وضعیت قیمت اجاره در سال 1403، عنوان کرد: انشااله که سال خوبی خواهد بود. هر سالی که سال خوبی برای مستاجران بوده، سالی بوده که تعداد آپارتمان‌های ساخته و تولید و عرضه شده یک مقدار زیاد بوده است.

بازار خودرو در حالی از امروز به‌شکل جدی آغاز به کار می‌کند که در نیمه دوم سال گذشته و به خصوص سه ماهه پایانی سال شاهد تغییرات شدید قیمتی بود.

سال گذشته بازار خودرو یکی از آرام‌ترین و کم‌نوسان‌ترین روزهای خود را سپری کرد و پس از افت و خیز 12 ماهه، سرانجام در محدوده قیمتی اوایل سال 1402 قرار گرفت.

خرید لاستیک خودرو با قیمت دولتی یکی از مواردی است که می‌تواند سود خوبی در پی داشته باشد.

آنطور که مدیرعامل توانیر خبر داده نرخ برق مشترکانی که پایین تر از الگو مصرف داشته باشند، در سال جاری هیچ تغییری نخواهد داشت اما مشترکانی که بیش از الگو مصرف کنند باید مصارف خود را کنترل کنند.

‌قیمت دلار با شروع سال 1403 در پله اول کریدور ششم تثبیت شد. با وجود اینکه فشار تقاضا وجود نداشت و معاملات غیرنقدی جای خود را به مبادلات نقدی در بازار آزاد داده بود، اما مساله حمله تروریستی روسیه و تنش میان این کشور و اوکراین دلار را در مسیر صعودی قرار داد.

قیمت دلار که سال 1402 را با تاثیر از سیاست‌های انقباضی دولت، با نوسانات محدودی پشت سر گذاشت، مدتی است فنر خود را از دستان دولت آزاد کرده و به مسیر صعودی خود ادامه داده است. اما اکنون که کارشناسان قیمت دلار را افزایشی پیش‌بینی می‌کنند، قیمت طلا و سکه در جایگاه بازارهای وابسته به این ارز آمریکایی، چگونه پیش‌بینی می‌شود؟

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: 10 نقطه کشور شناسایی و قطعی شده که منابع نفتی شیل در آنجا داریم و با مدلی که طراحی کرده‌ایم، امکان برداشت از این منابع نفتی میسر خواهد شد.

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه نباید به رشد بورس در سال 1403 خوش‌بین بود، گفت: تا زمانی که یک اجماع جمعی برای رشد بورس به وجود نیاید، بازار سرمایه رشد نخواهد کرد.