سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

در آگهی‌های بازار خودرو، شاهین اتومات مدل 1402 با کارکرد پنج هزار کیلومتر 835 میلیون تومان به فروش می‌رسد؛ این در حالی است که شاهین اتومات مدل 1402 صفر 880 میلیون تومان قیمت خورده است.

در پی انتشار برخی اخبار مبنی بر تغییر احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در بعضی از اکانت‌های ضددولت، پیگیری‌ها نشان می‌دهد که این خبر غیرواقعی و کذب است.

بازنشستگان کارگری خواستار افزایش مبلغ وام ضروری در سال جدید شدند.

برخلاف تقاضای زیاد از سوی افراد جامعه، معامله گران از خرید طلا و سکه اجتناب می‌کنند.

سقف قیمتی طلا باز هم شکسته شد و اونس طلا در بازار جهانی به رکورد جدیدی رسید.

خطیب جمعه دماوند عنوان کرد: بالارفتن قیمت ارز و سکه و تأثیر آن بر اقتصاد کشور نشانه بیماری مزمن اقتصاد ایران است که به دلیل غلبه بخش غیرمولد بر بخش مولد اتفاق می‌افتد.

از فروپاشی نظام جمهوری در افغانستان و روی کار آمدن امارت اسلامی طالبان نزدیک به سه سال می‌گذرد.

سال 1402 با تمام فراز و نشیب‌هایش به پایان رسید. مسوولان دولتی در جمع‌بندی سال، از موفقیت‌های اقتصادی اعم از رشد اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری، جلوگیری از افزایش نرخ ارز و کنترل آن! کنترل نرخ تورم، کاهش نرخ بیکاری و... سخن گفتند.

قیمت جدید دام زنده در میادین روز اعلام شد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر می گوید: توصیه من این است که مردم در بازارهای التهابی ورود نکنند و سعی کنند زمانی که بازار، ثبات نسبی دارد، نسبت به خرید اقدام کنند.

آن‌طور که روند قیمت‌ها در بازار خودرو نشان می‌دهد، از ابتدای امسال تاکنون شاهد تغییر 5 تا 70 میلیون تومانی قیمت‌ها بوده‌اند.

ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مقرر کرده دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری گزارشی از اجرای مصوبه در سال 1402 و برنامه‌های سال 1403 از جمله جلوگیری از واردات گوشی تلفن همراه دکمه‌ای را در ستاد ارائه کند.

بورس تهران در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، در حالی مثبت آغاز شد که افزایش تدریجی عرضه‌ها کار را به تعادل کشاند. سرمایه‌گذاران و معامله‌گران با توجه به نگرانی از پاسخ احتمالی ایران به حمله 13 فروردین، تصمیم گرفته‌اند سرمایه خود را در معرض ریسک قرار ندهند!

گمرک ایران آمارهایی از صادرات فرش دستباف در سال 1402 اعلام کرده که نسبت به همه دوره های قبل از سقوط قابل توجه حکایت دارد. در آن سوی ماجرا، کشورهایی که قبلا سهم قابل توجهی در بازار فرش دستباف جهان نداشتند در غیاب ایران به بازیگران بزرگ این بازار تبدیل شده اند.

گفته می شود بخاطر مصرف بالای سوخت در کشور قیمت بنزین باید افزایش پیدا کند تا مصرف کنترل شود.

در 11ماهه امسال مالیات نقل‌وانتقال سهام در بورس حدود 9/1 همت، مالیات سیگار 8/4 همت، مالیات نقل‌وانتقال املاک 6 همت، درآمد عوارض خروج از کشور نزدیک به 2 همت، مالیات خودروهای گران‌قیمت 1/5 همت، مالیات واحدهای مسکونی گران‌قیمت 43 میلیارد تومان و مالیات خانه‌های خالی 4 میلیارد تومان بوده است.