سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

مرسدس بنز جی کلاس مدل 2025 لوکس‌تر از همیشه با موتور و امکانات جدید در راه است.

سعید اشتیاقی، عضو اتاق ایران و چین نسبت به فاصله زیاد نرخ دلار نیمایی با قیمت دلار در بازار آزاد انتقاد کرد.

قیمت طلا در سالی که گذشت رکوردشکنی‌های عجیبی را تجربه کرد.

برند آئولوس دانگ فنگ، اولین شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی خود را به نام L7 معرفی کرد. این خودروی جدید در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی خواهد شد. دانگ فنگ آئولوس شاین مکس از جمله خودروهای این برند چینی است که توسط ایران خودرو به صورت وارداتی به بازار ایران می‌آید.

رییس کل اسبق بانک مرکزی اماری مهم از میزان درامد نفت از سال 1390 تا کنون منتشر کرد.

در 5 روز معاملاتی بورس در سال 1403 در مجموع شاهد ورود سرمایه حقیقی به بورس تهران بودیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: قیمت سوخت قایق‌های تفریحی و صیادی بنزین‌سوز تغییر نکرده است و با همان قیمت پیشین عرضه می‌شود.

به باور بسیاری از افراد مشکلات موجود در صنعت خودروسازی کشور با ورود مافیا به این بازار آغاز شده و انحصار بازار نیز بر این مشکلات دامن زده است. اما آیا شکستن انحصار در بازار خودرو و کوچ مافیا از این بازار در سال جدید ممکن خواهد شد؟

رشد قیمت طلا در سال 1402 در حالی اتفاق افتاد که فعالان این حوزه سود چندانی از آن نبردند، چرا که بازار طلا در رکود مانده بود و تقاضای چشمگیری وارد آن نمی‌شد و اگر هم تقاضایی بود بیشتر با هدف سرمایه گذاری یا حفظ ارزش پول صورت می‌گرفت. آن طور که از اظهارات فعالان این صنف بر می‌آید انجام برخی اقدامات توسط نهادهای دولتی که بعضا با قانون هم مغایرت دارد به تعمیق این رکود دامن زده است.

پیش‌بینی 7 اقتصاددان از نرخ ارز در سال 1403 منتشر شد.

نیسان احتمالاً به‌دنبال بازتولید خودرو اکسترا یا همان رونیز است؛ اتفاقی که قطعاً طرفداران قدیمی این برند را به وجد می‌آورد.

سرمایه گذاران خارجی روی ویتنام به عنوان داغ‌ترین اقتصاد در جنوب شرق آسیا شرط بندی کرده‌اند. اما آن‌ها باید نگران میزان فساد مسئولان داخلی این کشور هم باشند.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک گفت: مکانیزمی که سال 1401 پیش از حذف ارز ترجیحی نهاده‌های دامی، سخن از آن بود یعنی قرار گرفتن گوشت قرمز تولید داخل در کالابرگ الکترونیک باید اجرایی شود.

معاون اشتغال وزارت کار گفت: نرخ بیکاری کل سال 1402 به 8.1 درصد رسید که کمترین نرخ بیکاری سالانه در دهه های اخیر است.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با تکذیب قطع پروازهای هواپیمایی قطری به ایران، گفت: پروازهای قطر ایرویز به فرودگاه امام (ره) بدون وقفه در حال انجام است.

در شرایطی که صنعت خودرو با زیان مواجه شده است، تولیدکنندگان خودرو می‌توانند به جای ساخت خودروهای ناکارآمد با هزینه بالا، به واردات خودرو و تولید قطعات آن متمایل شوند. حتی در صورت مواجهه با زیان، انتخاب بهتری است که فعالیت خود را متوقف کرده و سرمایه‌های خود را در بانک‌ها سرمایه‌گذاری کنند تا به همان کارگر خود سود پرداخت کنند!