دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

بانک جهانی هشدار داده کاهش قیمت‌ها به خانواده‌های آسیب پذیر کمک می‌کند اما به اقتصاد کلان کشور ضربه می‌زند. تورم افغانستان به بیش از منفی 10 درصد کاهش یافت.

در آخرین هفته سال، ریز بهای ارز سبب شد قیمت‌ها در بازار دستخوش کاهش شده و روند سودآوری بازارها معکوس شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سود سهام عدالت متوفیان از 24 اسفند ماه برای وراثی که تشکیل پرونده داده بودند پرداخت خواهد شد.

تانک 300 توسط شرکت شتابران خودرو پرشیا به ایران می‌آید؛ این خودرو ز آن دسته خودروهایی است که ویژه عرضه به جانبازان در نظر گرفته شده است.

قیمت مصوب هرکیلو گوشت مخلوط گوسفندی وارداتی بسته‌بندی را 316 هزار تومان، ران و سردست گوسفندی 375 هزار تومان، گردن 280 هزار تومان، هر کیلو ران و سردست گوساله 299 هزار تومان و مخلوط گوساله 245 هزار تومان اعلام شد.

تولید تاکسی برقی چینی توسط ایران خودرو آغاز شد و ظاهرا ایران خودرو، لونا GRE را کنار دانگ‌فنگ E70 و فاو بستیون NAT برای حمل‌ونقل عمومی تولید می‌کند.

عضو هیات رییسه اتحادیه مشاوران املاک گفت: عوامل متعددی بر بازار مسکن در سال 1403 اثرگذار است که از جمله آن می‌توان به هزینه‌های ساخت، تعداد معاملات، فعالیت‌های سوداگرانه، نوسانات بازار ارز، بودجه دولت، تسهیلات بانکی، مالیات‌های حوزه مسکن، نرخ رشد نقدینگی و اثرات آن بر تورم عمومی اشاره کرد.

قیمت پژوپارس LX صفر، در بازار به 780 میلیون تومان رسید و امروز با افزایش 20 میلیونی به 800 میلیون تومان رسیده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.13 درصد افزایش به 2164 دلار و 93 سنت رسید.

برخی از دولتمردان و صاحبان واحدهای تولیدی رابطه معناداری بین افزایش مزد کارگران و افزایش نرخ تورم قائل هستند ولی باید اذعان کرد در شرایطی که سهم شوک‌های ارزی بالاست سهم افزایش مزد ناچیز است.

نفت در معاملات روز جمعه با کاهش قیمت روبرو شد اما تحت تاثیر کاهش چشمگیر ذخایر نفت و سوخت آمریکا و حملات پهپادی به پالایشگاههای روسیه، در مسیر ثبت چهار درصد رشد هفتگی قرار دارد.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در خصوص جزئیات واریز سود سهام عدالت نکاتی را اعلام کرد.

قیمت طلا، سکه و ارز طی 24 ساعت گذشته در بازار تهران تغییر کرد.

در بحبوحه افزایش احساسات مثبت در بازار کریپتو، میم کوین محبوب پپه (PEPE) رکورد تاریخی خود را شکست و برای اولین بار، قیمت آن از 0.00001 دلار فراتر رفت.

نماینده کارگران در شورایعالی کار گفت: آقایان حتی حوصله‌ی شنیدنِ حرفهای نمایندگانِ کارگری را ندارند. به هیچ عنوان نظرات ما را نپذیرفتند و متاسفم که بگویم برخورد خوبی با نمایندگان کارگری در شورایعالی کار نشد.

قیمت‌ها در بازار خودرو طی 24 ساعت گذشته تغییری نداشت.