دوشنبه 16 مهر 1403

دارایی و ثروت

دارایی و ثروت

خبرگزاری تسنیم

برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حالی به دنبال ایجاد مناطق آزاد جدید هستند که فارغ از عملکرد ضعیف این مناطق، مرکز پژوهش‌های مجلس نیز بارها نسبت به ضرورت اصلاح قانون مناطق آزاد و عدم تشکیل مناطق آزاد جدید تأکید کرده است.

خبرگزاری مهر

وزارت صمت در نامه‌ای خطاب به سه انجمن خودروسازان، موتورسیکلت‌سازان و دوچرخه‌سازان اعلام کرد: تمامی شرکت‌های خودروساز نیازهای ارزی خود را ترجیحاً از طریق ارز صادرات خود و دیگران تامین کنند.

وب‌گاه گسترش

هال فینی در نشست‌های خبری زمانی که خبرنگاران از او می‌پرسیدند که آیا مخترع بیت‌کوین است، همیشه این موضوع انکار می‌کرد. او در سال 2013 در فروم BitcoinTalk گفته بود که با ناکاموتو به صورت آنلاین گفت‌وگو کرده و نمی‌داند هویت اصلی او چیست!

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس با درخواست بررسی فوری لایحه اصلاح قانون بودجه 1402 در راستای تعیین تکلیف درآمدهای ناشی از مازاد فروش نفت و حذف رانت قیر مخالفت کردند.

وب‌گاه خبر آنلاین

تسنیم نوشت: مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در نامه‌ای خطاب به سه انجمن خودروسازان، موتورسیکلت‌سازان و دوچرخه‌سازان اعلام کرد که تمامی شرکت‌های خودروساز نیازهای ارزی خود را ترجیحاً از طریق ارز صادرات خود و دیگران تامین کنند.

وب‌گاه عصر ایران

دو یادداشت تفاهم حوزه دفاعی عربستان و ترکیه نیز توجه ناظران و کارشناسان را به خود جلب کرد، بالاخص یادداشت تفاهم امضا شده با شرکت صنایع دفاعی بایکار ترکیه، که تعداد نامعلومی از پیشرفته ترین تجهیزات بدون سرنشین را در اختیار ریاض قرار می دهد.

وب‌گاه عصر ایران

آزادسازی 6 میلیارد دلار پول بلوکه شده بر قیمت دلار اثر خواهد داشت، اما اثر آن کوچک و در حد 10، 15 درصد خواهد بود.

خبرگزاری تسنیم

آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران در کشور کره جنوبی، علاوه بر تعدیل انتظارات منفی تورمی و همچنین تثبیت ارزی که به همراه دارد، تاثیرات قابل توجهی بر متغیر های پولی خواهد گذاشت که می تواند به تشدید فضای ضد تورمی کمک کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: برخی معتقدند اگر قیمت دلار امروز زیر حمایت 48 هزارو 600 تومان برود اولین حمایت آن 48 هزار و 300 تومان خواهد بود. عده‌ای از معامله‌گران تصور می‌کنند پس از سیگنال‌های مثبت به بازار احتمالا خریداران با احتیاط روانه بازار خواهند شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ در هفته منتهی به 20 مرداد ماه سال جاری، میوه در میادین و بازار‌های میوه و تره بار 40 درصد ارزان‌تر از سطح شهر عرضه می‌شود. این در حالی است که اختلاف سبزیجات در میادین و بازار‌های میوه و تره بار 32 درصد ارزان‌تر از سطح شهر است. شهروندان می‌توانند حبوبات را 22 درصد، غلات، گوشت گوسفند، گوساله،...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس سازمان برنامه و بودجه از افزایش میزان صادرات نفت در شرایط تحریمی خبر داد و خواستار اختصاص این درآمدها به توسعه زیرساخت ها و تقویت صندوق تأمین اجتماعی شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

یک شرکت متخصص در زمینه کشاورزی در حال آماده سازی منطقه ای به اندازه 15 زمین فوتبال است تا یک واحه باغبانی در حومه شهر آینده نگر نئوم ایجاد کند، شهری کاملاً جدید که در ساحل دریای سرخ ساخته شده است و تا صحرا امتداد می یابد.

وب‌گاه عصر ایران

بحران آب در تمام منابع آب زیرزمینی کشور گسترده شده و اطلاعات مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد که از میان مجموع 609 دشت مطالعاتی کشور که شماری از آن‌ها دچار فرونشست زمین شده‌اند، 420 دشت به عنوان ممنوعه و ممنوعه بحرانی قلمداد می‌شود؛ این عدد در مقایسه با آمار سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است؛ برای مثال تعداد دشت‌های ممنوعه برابر 317 دشت در سال 1392 بوده است. سهم تهران هم از این...

وب‌گاه 55 آنلاین

تاریخ واریز حقوق مردادماه مستمری بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی اعلام شد.