شنبه 8 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری دانا

اقتصادی خبرگزاری دانا

سازمان هواشناسی از ادامه فعالیت سامانه بارشی و رگبارهای تابستانه در 18 استان خبر داد و اعلام کرد: آسمان پایتخت امروز صاف و قسمتی ابر، همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

داشاد مدیر شعب بانک مسکن استان زنجان میزان آورده متقاضیان طرح ملی مسکن را 9 هزار و 148 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از این میزان 4 هزار و 38 میلیارد ریال به حساب پیمانکاران واریز شد.

صادق زاده گفت: کلیه خبرنگارانی که در عرصه های سخت و پر مخاطره رسالت خود را به خوبی انجام می دهند ممکن است در صحنه های اجتماعی تصور این را داشته باشیم که صحنه ها، صحنه های اداری است اما کمتر از صحنه های پرمخاطره جنگ نیست.

محمدحسین فرحبخش، کارگردان و تهیه کننده سینما گفت با اینکه سینماگران در رسین به قدرت آقای روحانی سنگ تمام گذاشتند ولی او از هنر و سینما غافل شد و هیچ کاری برای هنر نکرد و معتقدم که دولت روحانی در ارتباط با سینما و هنر نمره صفر می گیرد.

مسلم لطفی‌زاده گفت: دستگاه‌های اجرایی به ویژه استاندار و فرماندار باید سخت‌گیری بیشتری برای تحقق مطالبات روستائیان از ادارات برق و آب داشته باشند تا راه‌های مسدود شده هرچه سریع‌تر بازگشایی شود.

استاندار زنجان گفت: تمام تلاش بنده این بوده که ارتباط صادقانه با رسانه‌ها داشته باشم چرا که نظارت رسانه، یک فرصت و ضرورت برای مدیران و حاکمان است.

یک مقام آگاه در بانک مرکزی گفت: در سال گذشته دولت فقط 4 میلیارد دلار ارز به بانک مرکزی فروخت اما بانک مرکزی 11 میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی به نرخ 4200 تومان تامین کرد.

آمریکا با افزایش شمار مبتلان به کرونا رکورد جدیدی را ثبت کرد و پیش بینی شده روند افزایش مبتلایان به کرونا در این کشور همچنان ادامه داشته باشد.

مشکل کمبود پزشک به ویژه در نقاط دوردست کشور، مسأله‌ای است که راه حل‌های متعددی همچون توزیع عادلانه پزشک و افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی دارد اما به طرز سؤال انگیزی توسط وزارت بهداشت اجرایی نمی‌شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تحویل بیش از 21 میلیون واکسن داخلی و خارجی کرونا به وزارت بهداشت خبر داد.

سردار علیرضا حیدرنیا گفت: باید در راستای پیشبرد اقتصاد کشور با بخش‌نامه‌های خلق‌الساعه، دستورات نابجا، کم‌کاری مدیران و امضاهای طلایی برخورد شود.

طی چند وقت گذشته، خبرهایی از افزایش درگیری و نزاع دسته جمعی در شهرهای غربی کشور موجب نگرانی کارشناسان و جامعه شناسان گردیده است. پس از اینکه پنج زن در غرب کشور به دست نزدیکانشان کشته شدند، چند روز پیش نیز در یکی از بیمارستا‌ن‌های شهر سنندج نیز شاهد نزاع خونینی بودیم همچنین دو خواهر در یکی از محلات شهر سنندج توسط داماد خانواده کشته شدند و در اقدامی عجیب تر اینکه روز گذشته 5 نفر از اعضای...

«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای مراسم تحلیف آیت الله سید ابراهیم رئیسی به تهران سفر کرده بود، در یک توییت نوشت: «گفت‌و‌گوی بسیار جالبی درباره برجام داشتم».

موزه‌ای جدید با مجسمه و درخت‌های سنگی در اعماق آب‌های قبرس افتتاح شد. بازدیدکنندگان با تجهیزات کامل می‌توانند از این مکان منحصر به فرد دیدن کنند.

دیسفانی با اعلام اینکه از ابتدای امساال حدود 40 درصد حقوق و عوارض پروانه ساختمانی افزایش داشته است گفت: طرح شهری در مشهد نداریم و شهرداری نیز تمایل دارد که طرح های قانونی شهری وجود نداشته باشد.

دبیرکل سازمان ملل متحد امروز در پیامی بدون اشاره به زرادخانه‌های هسته ای آمریکا و رژیم صهیونیستی با انتشار پیامی اعلام کرد: کشورهای دارای سلاح اتمی، بمب‌هایشان را امحاء کنند.